fredag 1 juni 2012

Sjuk

Jag är sjuk. Vaknade natten till igår av att jag inte kunde andas o va svullen i hela halsen upp i näsan o öronen. Lagom kul så det va para på med halsduk i med värktablett o näsdroppar o försöka dricka något innan det skulle bli omöjligt o sen försöka sova på det. Fy sören säger jag bara. Hatar att va sjuk men får väl se det som att det e tur jag e det nu när jag inte har nåt att göra.

När jag va lite o sjuk brukade jag titta på tecknat som antingen min storebror Peter kom med eller min kusin Gunilla. En film jag speciellt tyckte om va Gullivers resor från 1939. Där kan vi snacka bra tecknat. Det är helt utsökta motiv o de är så söta de små puttarna.









Här nederst ser vi snövit i sin tilltänkta brudklänning och prinssesan. Det är en del likheter o det diskuteras friskt på vissa bloggar märkte jag.

Free Classic Movies  hittade jag att man kunde se filmen gratis. Verkar som de har en massa filmer som jag ska kolla igenom nån dag tänkte jag. Rekommenderar denna filmen starkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar