torsdag 14 juni 2012

Sovrumsdrömmar

Sittar i soffan med täppt näsa o en katt som njuter av livet på täcket bredvid mig. Funderar på vad jag ska ge mammsen o Moa i födelsedagspresent. Har en bra ide på g till mammsen ivarjefall. Ska fila på den.

Sålänge jag gör det så drömmer jag mig bort igen. Allt för att ignorera min förkylning. Denna gången är det till sovrummet jag vill göra i finrummet på Gärdet.


Jag vill ha sängen framför ett fönster. som det är ritat här, så att det dels blir naturligare att gå förbi o dels vill jag inte se ut genom fönstret när jag ska sova.

Jag hittade dessa bilderna på internet som ger bra inspiration. Har ju pratat om att ha det i Tiffany-blå.






Jag älskar det draperade tyget o börjar fundera på om man inte kan ha det på de två väggar som det finns fönster på. Eller bara den väggen där sängen står. Skulle vara coolt.


Här får man en hint av hur det skulle kunna se ut  en hörna. Detta är ett banrum men om man tänker bort det.


Den här bilden föll jag pladask för. Så fin! Älskar spegelmöbler. Jag vet, svåra att hålla rena med alla fingeravtryck men ändå.

Kom på att den gardinen jag tänkt till sovrummet faktiskt finns i en annan färg med.

 Detta är den tänkta
O denna är den andra. Så perfekta färger! Då kan jag ha väggen klädd i den nedre o in till the walk-in-closet kan jag ha den rosa. De väggarna som syns kan va i den blå färgen. Ljus o ganska neutral.

Hittade på IKEA detta lilla toalettbord


 O köper man speglar kan man ju sätta ihop dem som den här. Fast då inte lika stora speglar.
Detta lilla nattusbord skulle bli perfekt att klä in i speglar. Inga konstiga vinkar o så. Känner riktigt inspirationen flöda. Jepp jepp jepp.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar