torsdag 14 juni 2012

One Piece, Silhuette cameo o förkylning

Jag funderar på att sy en egen one piece tills jag opereras. Det kan ju inte va så svårt o jag har hittat billigt mönster på Stoff och Stil som verkar vara bra. Läste lite snabbt en blogg som rekomenderade detta.


Jag började kolla runt på internet efter billigt tyg och på stoff och stil hittade jag detta



Hittade dessa två tygerna i sweartshirt som jag gillade.


När jag hittade det här fodret som jag kan ha på insidan av luvan började jag dra mig mer åt den gråa färgen.





Här är tre färger på muffar att ha till. Tror det skulle funka bäst med dragkedja i samma färg som muffen.

_________________________________________

Panduro Hobby hittade jag dessa roliga sakerna som man kan pryda en onepiece med.



 Dessa tre är chabloner så till dem måste man även köpa färg o en duttpensel. Ni vet en sån me skumgummi.




Dessa tre är sådana där man stryker på så det lutar nog mest mot nåt sådant.

Jag skulle vilja ha typ sånt där norskt mönster som det finns på de riktiga one piecerna


Tycker det är så snyggt.

Funderar på om inte Panduro har sånt där papper som man sen stryker på som man kan skriva ut på.. då skulle jag bara behöva hitta ett bra mönster o sen skriva ut. Eller köpa hårdare papper o göra som shcablon. Nu skulle jag verkligen behöva en sån här


De är så coola. Det är en skärmaskin som skär ut mönster som ni ser på bilden.


I den här lilla videon ser ni hur de fungerar. Hade varit såå coolt. Den o en bra skrivare kommer va det första jag köper när jag har råd. Tänk att först skriva ut ett coolt papper, sen skära ut det. Ascoolt.

Ska prata igenom lite med mammsen som att sy en sån här. Kanske drar med henne till sybutiken så kan jag hjälpa henne att klä om finrumsmöblerna o hjälpa till med nya gardiner som tack för att jag får låna hennes maskin. Hon vill ha nya färger i finrummer.

Nu ska jag försöka vårda min förkylning. Det har ju inte lyckats hittills men skam den som ger sig. Ringde doktorn men telefontiderna va slut. Typiskt. Tänkte ringa på måndag igen om jag inte blivit bättre över helgen.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar