söndag 24 juni 2012

Midsommarhelg

Vilken midsommarhelg det har varit! Den började redan i torsdags o tog slut igårkväll och jag är så sleten idag. Känns som jag skulle kunna sova hela dagen men då kommer jag inte kunna sova inatt.

I torsdags åkte jag me pappsen hem efter han slutat jobba. Sen följde jag med honom till min lillebror o myste med Elsa. Hon älskade när jag kittlade hennes rygg sådär sakta så hon fick gåshud. Den lilla söta saken. Ebba skulle tvunget va med på ett hörn med en guldig julkula i munnen.
Sen va det bara att göra sig iordning för att åka hem till Jennys föräldrar för att sen åka till Rosenbergsfestivalen.


Vi hade så sjukt kul o det va många som jag inte sett på många år som va där. Askul helt enkelt. 
Sen på fredagen va man ju lite sleten då med men det va bara att pallra sig upp för att klippa mammsens hår lite o pilla runt lite i huset. Sen bar det av till Jennys parents igen för att denna gången fira midsommar med hennes familj. Det va så asmysigt o jag hade så roligt. Maten va som vanligt ljuvlig o vi spelade kubb. Jag som e så kass på det va riktigt duktig om jag får säga det själv. 


Jag hade en gigantisk krans på huvudet som blev lite större än vad jag hade tänkt men jaja, jag hade ivarjefall en krans. O fin va den.

På lördagen så bar det hem till Britt-Marie och Gösta för att äta lite kalkonrester. Det va såååååå gott! O så fint de hade renoverat huset! Tyvärr glömde jag ta laktostablett när jag åt så jag mådde sååå dåligt halva natten men nu mår jag bättre. Måste komma ihåg tabletterna!

Nu ska jag ta tag i min lägenhet som är lite av ett bombnedslag efter Stellas lek med mina papper. Hon har öst ut dem överallt.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar