måndag 11 juni 2012

Helgens bravader

Vilken helg. I fredags så gick jag ner till stan när de öppnade för jag kände att jag bara va tvungen att hitta något att ha på mig till kvällen o jag ville inte krocka med studenterna. Jag skulle bara va borta en timme ca men det slutade med att jag strosat runt i ca 3 timmar. min planering gick lite åt helvete. Fick tag på ett linne o jag klippte håret hos min favvofrisör på Självfallet.

När jag kom hem sov jag en stund o vaknade alldeles försent. O regna gjorde det med. Jag gjorde mig iordning o så bar det av till förfesten i Vallås. Jag hade jättekul men kände mig inte helt hundra. Hostan blev värre under kvällen o det började kännas konstigt i halsen så när vi åkte in till stan valde jag att köpa nattamat o åka hem.

På lördagen väcktes jag av ett argt samtal från min lillebror som undrade vad jag höll på med o bad mig räcka över telefonen till pappsen. Problemet va ju bara att jag låg i min säng hemma. Jag va inte hos mammsen o pappsen så jag kunde inte räcka över telefonen. Efter några samtal så kom pappsen o hämtade mig. Han hade planerat att efter vi hjälpt dem röjja på gårdsplanen så skulle vi ha grillkväll så han skulle handla grillmat på Maxi. Massa mat o mammsen undrade när vi kom hem om vi handlat mat till ett helt regemente.
  Vi röjde o hade oss. Jag kände mig inte helt kry men kämpade på ändå. Thea va me o hjälpte till. Jag målade hennes naglar bla i olika färger och satte upp håret när hon blev trött. Så mysig liten unge! Senare på kvällen kom Marie o Elsa så lagade vi mat. Gott blev det. När jag kom hem på kvällen gick jag direkt o la mig fast klockan bara va nio på kvällen.

På söndagen va det meningen att jag skulle på sångrep me jag vaknade med feber, strax innan ett. Lagom kul. Jag hostar så mycke att Stella hellre sover i soffan är sängen o sen på dagen är hon som ett plåster. Hoppar bara högt ibland när jag hostar.


En trött Thea med toffsar i håret som farmor satt dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar