söndag 17 juni 2012

Spanigar på Jysk

Jag är inget big Jyskfan. Ofta tycker jag att deras saker ser billiga o rangliga ut men sen jag köpte min klädhängare måste jag säga att de har blivit bättre. Den står nämligen fortfarande o har inte ramlat ihop.


Så jag tänkte varför inte spana in dem lite mera o se va de har som skulle kunna passa på Gärdet. Hittade detta på Jysks hemsida 




De här bänkarna till hallen är för underbara med lådorna i trä. Jag är inte big fan av dem som brukar va i vit korg men dessa är fina o ser faktiskt rätt robusta ut. Undra om de är lika fina i verkligheten.


Dessa kuddarna är för söta o skulle passa jättebra på bänken. Har kommit underfund med att jag nog ska ha samma färg i farstun som i köket så det ser enhetligt ut o när man kollar in i farstun från köket ger det en illusion av att det är större. Skulle va assnyggt med en spegel för de ger ännu mer känsla av rymd.



Bara älskar korgsaker. Gärna som ser lite ovanliga ut som de ovan.


Den här brickan är ju bara för söt att ha ett stilleben på med ljusstakar o kanske nån liten ask. Skulle va fint med vita ljusstakar som bryter av mot det grå. Eller varför inte en gul.


Tvn kommer ju vara mitt imot ett fönster så jag vill ha en persienne som är snygg och inte för lysande. Den ska med andra ord vara diskret o denna har ju det mönster som jag älskar. Hade det ju innan på bloggen.


Det här bordet va rätt snyggt att ha tvn på. Diskret o jag gillar att benen är i kors.


Den här är igentligen i limegrön men går den mer åt gult skulle den kunna funka. Det är gränsfall.



Dessa två olika kuddarna passar inte alls ihop men var för sig är de rätt mysiga. Behövs ju mååånga kuddar.


Den här stolen va rätt fin. Är ju inne på att ha korg i finrummet för att lätta upp det hela. Om det inte blir gustavianska möbler.

Mammsen ringde innan o berättade att hon läst ikapp på bloggen o älskar det jag föreslår. Hoppas hon inte ångrar sig med att flytta till Haverdal om några år bara.
Thea ringde en snabbis med. Hon är för söt. Förstod dock inte ett ord av vad hon sa det lilla trollet.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar