torsdag 7 juni 2012

Torsdagsmys

Idag har jag fått gå upp tidigt för att låsa upp mitt förråd. Lagom kul. Hoppas de kunde fixa det i taket de behövde. De ska dit igen imorgon. Sen åkte jag o pappsen o lunchade på Maxi. Jag tog en inte riktigt så god macka som jag hade hoppats men pappsen va nöjd med sin. Vi gick inom apoteket för jag tänkte köpa sådana där svampar man tvättar sig med innan operation o gissa vilken tur jag hade! Det va det sista paketet o de är restnoterade hos leverantören. Det betyder att de är slut hos leverantören med. Ibland ska man bara följa sin inpuls.
  Sen bar det av mot Haverdal för o se om gallret passar på grillen. Vi funderar på att inte göra ben till det för tar man bort stenarna runt eldstaden så blåser det rakt in i elden o det är ju inte så trevligt när man vill ha mysig glöd till sina korvar. Ska diskutera detta lite med de i teatern på söndag. Har fått för mig att vi ska ha sångrep då. Planerar att elda lite på gallret på lördag o testa det. Inte grilla för jag måste få bort vissa gifter. De är inte farliga men kan orsaka illamående. Nu när jag tänker efter hoppas jag inte nån grillar på det innan. Men jag tror det e lugnt, e ju student imorgon o så ska jag ju dit på lördag Vill nån följa me så får de det :) annars drar jag väl me mig mammsen o pappsen eller nåt. Ska ju hem till dem på lördag. Vi ska röjja på gården så Larsen kommer med.
   Sen följde jag me hem till mammsen o pappsen o jag visade pappsen hur jag skulle vilja göra med huset om ett par år. Han va väl sådär intresserad. Då va nog mammsen mer intresserad. Lekte lite med Sagan med vilket hon tyckte va roligt. Gav katterna lite mat för jag hade köpt fel sort till Stella. Igen. Fattar inte hur jag kan glömma vilken sort hon absolut inte äter. Så hon hade varit på blomman i fönstret igen. Det e snart inget kvar av den!

Eftersom jag inte hunnit lusläsa nån blogg idag kommer lite inspirationsbilder som ni kan få njuta av. Återigen Amerikansk inredning but I löve it!


Älskar hur de har hängt en lampa o har panel istället för kakel. Älskar blandaren med men de är tyvärr så dyra i Sverige.


Gillar färgkombinationen dock inte att den är så puttinuttig.


Den här bilden tog mig regält. Älskar inbyggda hyllor och bänkar under fönster så varför inte ha det i farmorrummet som jag vill ha som finrum. Perfekt!


Älskar halva dörrar! Bara måste ha en sån! Gärna i grått som passar med hur jag skulle vilja måla huset.


Avslutar med en fin bild på ett härligt innertak. Såhär skulle jag vilja ha det i the walk-in-closet. Finns ju en tapet med stjärnor, om den fortfarande görs. Undra om den går att tapetsera på tak. Annars får man gå loss på chabloner. Går ju att skriva ut bilder själv på genomskinligt papper som man senare skär ut. Om man inte äger en Silhuette som gör det åt en. Vill ha en sån!

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar