fredag 15 juni 2012

fredag?

Det är väl fredag idag.. Eller har jag bara fått för mig det?

Va hos doktorn. En jättetrevlig man som vickade för min som är på semester. Han kollade mig i öronen, med spatel i munnen o med ficklampa i näsan. Det har inte doktorer gjort på säkert 20 år så det blev en liten nostalgitripp. Jag fick stick i fingret inte en utan två gånger. Hatar nålar. Mamma tyckte jag va fjontig. Han skrev ut lite saker men inget penicillin. Jag har ju "bara" varit sjuk i två veckor o en dag. Har det inte blivit bättre till nästa vecka så ska jag ringa.

Vi hämtade ut medicinen. Inget intressant där förutom att jag självklart glömt legget hemma. Så när hon frågade om jag skulle hämta ut så sa jag ja.. eller nej. Men det gick bra ändå. Va ju inga direkta farliga mediciner o jag kunde rabbla upp dem jag skulle ha o visa en hel plånbok med olika kort med mitt namn på. Sen satt mamma snällt på en stol med ifall hon skulle behöva legitimera mig. Eller va det heter. Fick även veta att sakerna till operationen ligger fint o väntas på att tag ut men det får bli en annan dag.

Att handla gick ganska smärtfritt. Dock va jag helt slut o stank sån där sjuksvett.

När jag kom hem sov jag ca 2 timmar o när jag vaknade kunde jag inte svälja! Lixom va gör jag nu?! försökte prata med mamma men det va inte mycke hon hörde av mitt kraxande. Hittade ett paket kåvepenin i medicinlådan som jag nu knaprar i mig. (mamma jobbar på sjukhuset så jag har pratat med sjukvården, typ, innan jag försökte svälja dem) O fortfarande är den enda som njuter av det här Stella. Hon ligger så fint framför mig o hoppar inte upp förskräckt hela tiden när jag hostar. Bara typ va 10 gång.

Imorgon är det meningen att vi ska röjja i hålan. Jag är med i hålan-gruppen men får nog ringa Andre o säga att jag inte kan komma. Det är nu min tredje helg som sjuk. Börjar lessna.

Shit va mycke jag fick ihop. För att lätta upp stämningen så ska jag posta tre tips som jag hittade på två av mina favvobloggar. Eller, den ena är defenitivt det.

Från Centsationak Girl har vi detta





Hur mysigt ser inte det ut? Ekelt o såna där färgkort finns ju att hitta lite var stans o bla Panduro Hobby har ju både sån där utskärare och canvastavlor. E sugen på att kanske göra det med typ ringar o i guldfärger eller nåt. Eller i lila. Snyggt e det.


Hittade även denna bilden. Hur coolt är inte det här?! Hon har tagit en sån där vanlig undertallrik i plast, sandpapprat o sen målat med kritfärg sen har hon tagit en krita o skrivit sin gästs namn. Hur kul som helst. Älskar såna här enkla ideer som kan lyfta o ett bra samtalsämne om det skulle gå lite trögt av nån anledning.

Hos Young House Love hittade jag dessa bilderna



Hur enkelt o genialiskt är inte detta?! O billigt. Funderar starkt att ta till mig detta o göra på balkongen. Skulle va perfekt att ha tex kryddväxter. Ska man ha en speciell krydda är det bara att ta krukan med sig o gå in i köket.

Nu ska jag nog sova om en stund.

Tjing

PS ni missade väl inte cheerleederfilmen på trean innan, med Kirsten Dunst? DS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar