tisdag 5 juni 2012

Besegrad

Jag får väl se mig som besegrad o ligga i soffan några dar till. När jag o mammsen handlade igår så hade jag feber igen. Fick åtminstonne tag på nya bikinibyxor o köpt ny gas till soda streamern. Det är andra gången jag köper gas, alltså är jag på tredje flaskan. De håller inte länge de där men gött e de att ha dem.

Jag ligger alltså i soffan o vet med mig att jag borde gå upp på vinden o röjja för nu vill byggarna komma åt våra förråd. De vill kunna ta sig fram där. Lagom kul. De har tejpat för fönstrena idag så nu verkar det hända grejer. De ska ju bli klara denna veckan. Vilket jag icke tror, de e ju hantverkare, så jag fortsätter att drömma mig vidare. Pratade lite me mammsen om huset o hon verkar inte ha nåt imot att jag köper det när de flyttar om några år. De är nu inne på att köpa en såkallad pensionärslägenhet i Haverdal efter att pappas arbetskamrat tydligen är nöjd med det. Jag är bara glad att de vill ta sig in till civilisationen  på äldre dar. Känns mer tryggt o veta att de har folk runt sig om nåt skulle hända. Gärdet ligger ju inte direkt i ett bostadsområde o mammsen o pappsen blir ju inte direkt yngre med åren. De förtjänar lite vardagslyx på äldre dar som gångavstånd till stranden.

Jag sitter just nu o läser bloggar medans Stella ligger o tjurar i sängen. Jag flyttade på ena benet o det gillade hon icke. Jag har flera favoritbloggar o en av dem är Centsational Girl. Ännu en amerikansk men jag tycker helt enkelt att de är bättre på inredningsbloggar än vad svenskar är.


Jag skulle vilja ha en sån här spegel. De är så vackra. Tyvärr finns de inte att köpa i Sverige.


Jag bara älskar inbyggda hyllor o denna är så fin. Skulle kunna tänka mig att bygga en sån i farmorrummet hos mammsen o pappsen om jag får köpta huset sen.


Älskar även sådana här bänkar. De är så mysiga o skulle jag nångång bygga en inglasad altan i framtiden skulle jag ha sådana här.

Nu ska jag nog försöka sova lite. Samla krafter så jag kan besegra de här bacillerna som envisas med o tro att de kan bo i min kropp.

1 kommentar:

  1. Du, liknar inte spegeln nästan en som vi hade en gång i tiden? Fråga Camilla om hon har den kvar.

    SvaraRadera