torsdag 14 juni 2012

tråkigt

Jag har såååååååå tråkigt. Jag är rastlös men så fort jag gör nåt svettas jag. Så jäkla typiskt. Men men. Ska bli lite gladare. Googla bilder gör mig gladare så det har jag gjort. Bilder på hur jag vill göra om farmorrummet till finrum.


Skulle vilja ha ett runt gustavianskt bord


Tycker det är såå fina. Svenska o enkla. Under fönstret som är vid bordet skulle jag vilja ha inbyggda hyllor och en bänk. Ungefär såhär


Så det blir en sittplats. Bara älskar hur de har satt lampor här på sidorna. Istället för foton är då ett fönster.



Det här är lite stilen jag är ute efter. Åtminstone färgen. Det är den färg jag skulle vilja ha i vardagsrummet o i finrummet så det blir lite enhetligt eftersom det är ett valv imellan. Färgen kommer även finnas i hallen men inte på själva trappan. Den vill jag ha vit med dekorlister. Ungefär som den här


Den kommer ju inte vara svängd på det viset men ser ni bakom tavlan rutmönstret? Det är det jag vill åstadkomma o liknande trappräcken. Funderar på att betsa trappstegen mörka med som på bilden. Det är riktigt snyggt.

Drömma o planera är kul. Hoppas verkligen det blir verklighet me när mammsen o pappsen flyttar till Haverdal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar