lördag 16 juni 2012

Soffmys o galen katt

Ligger o myser i soffan medans jag har en katt som har en aning överskottsenergi. Det är inget bra på tv så jag googlar snäckor. Vill ju ha änglavingar men hittar inte nånstans om det är lagligt att föra in i landet. varenda gång jag googlar snäckor kommer det fram om sånna man har i akvarier o snäckskal man ger höns. Jag kan väl inte va den enda  som vill ha stora som prydnader?

Pottery Barn har de den här som är supersnygg


När jag nångång har råd kommer jag nog beställa den. O lite annat smått o gott. Tyvärr verkar det inte gå att beställa de möbler jag vill ha till Sverige pga att de är ömtåliga. Tycker att om jag är beredd att ta risken så borde det gå. Men men. Regler är regler. Så jag spanar in IKEAs sortiment istället. Är inne på deras sida flera gånger om dagen. Jag vet, jag är en drömmare utan dess like. Men utan drömmar o mål kommer man ingenstans.

Jag vill ju ha inbyggda hyllor i farmorrummet o det tilltänkta lilla biblioteket



För att förenkla det hela tänkte jag mig billy bokhyllor som jag sen sätter antingen gipsskiva eller vanlig spånskiva runt.
Hittade dessa lösningarna som om de passar, skulle vara perfekta. Som sagt, drömma går ju alltid.

 Den mörka i bibliodelen o den ljusa i finrumsdelen. Istället för tv så kommer det vara fönster där.
Hade ju varit perfekt.

Tapet hade jag ju tänkt mig denna



Den är från Cole and son. De har helt underbara tapeter. I vardagsrummet hade jag tänkt ta upp den blå nyansen att ha på väggarna men måla istället för att tapetsera så att det blir enhetligt. Tror det kommer bli bra.

Här kommer några inspirationsbilder till bibliotek


Så som de har hästen skulle jag vilja ha mer öppet ungefär som den här


Det kommer bli ett valv in till biblioteket o vara öppet i bokhyllan o jag skulle vilja ha en spegel där. Speglar lurar ögat att tro att det är större än vad det är. Att jag vill ha det rätt öppet till bibliodelen är för att kunna duka till lite fler människor om det skulle behövas. Skulle vara snyggt att ha det nästan likadant mitt i mot varandra. Att det är spegel o två lampor på motsvarande sida. Dock behöver de inte vara likadana utan det är helheten som kommer kännas.



Gillar verkligen hur de har hängt lampor på den här. Kanske är nåt att ta efter o ha dimmer på.



Här har de hängt en lampa så som jag skulle vilja, på gaveln på hyllan.

Det är mys med bibliotek o jag älskar ju att läsa. Jag älskar även jordglobar så självklart kommer det stå en jordglobsbar i biblioteket. Älskar dem o tycker de är sååå mysiga.

Måste dock lära mig att dricka alkohol som ska stå i rumstemp före.. Vitt vin o cider ska ju helst serveras kallt. Eller så är det bara till bjude..

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar