söndag 3 juni 2012

Söndag

Idag är det söndag o jag sitter sjuk o soffan o drömmer mig bort. Eftersom Lars o Marie nu är stolta husägare o flyttar in i höst drömmer jag om att ha råd att köpa loss Gärdet från mammsen o pappsen den dag de flyttar (särskilt mammsen e supersugen på att flytta till en enplansvilla i Haverdal) eller ha råd att köpa loss från syskonen den dagen det är möjligt (hoppas på det förstnämnda)

Jag har många gånger ritat om planlösningen på huset o nu tror jag att jag kommit fram till nåt bra. Har lekt lite på IKEAs homeplanner med köket.


Jag vet att mammsen älskar att ha ugnen högt men det gör inte jag. Så får jag chansen åker den tillbaka under spisen. Sen är jag barnsligt förtjust i en fläkt som IKEA har

Är helt barnsligt förtjust i hela dåtid-serien o vill ha ugn o micro från den med


                                           

Som syns här skulle jag vilja se om det går att öppna upp ett valv till farstun så det blir mer öppet. Skafferiet får får flytta. Tittar man noga så ser man till vänster om fläkten att det ska va micro i skåpet. (Fläkten är hemskt långt ner för att takhöjden inte är så hög. Jag skulle även vilja ha diskhon i keramik som finns på IKEA med denna blandaren



I mitten, istället för ett bord, skulle jag vilja ha två 60-skåp som en köksö men med en bänkskiva bakom som bord. Det sysn även vitrindörrar i bakgrunden o det är som jag skulle vilja bygga ett skafferi och städskåp som tar en liten del av datorrummet som är bakom. Skulle vilja ha vitrindörrar med rynkat tyg bakom. Allt som allt just nu kostar det nästan 50 000 kr. Fast så har ju mammsen o pappsen redan de flesta skåpen så det behövs mest bara köpas dörrar o täcksidor vilket är tur. Tyvärr kan jag inte få tag på samma bänkskiva som de har för SILVAN finns ju inte längre så det får bli en från ikea med

Det är inte riktigt trä i den bemärkelsen att det behöver behandlas hela tiden. Det orkar jag inte med.
Skåpfronterna jag har valt är STÅT och som jag tycker väldigt fina i offwhite.


Det kan nog bli bra det här. Som sagt. Det är tillåtet att drömma och ha mål. Nu ska bara vägen dit promeneras med och det är en promenad med många uppförsbackar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar