tisdag 12 juni 2012

Drömmer mig bort

Kan man verkligen säga att jag gör.

Jag drömmer om vilken färg jag skulle vilja måla Gärdet i. Ladan o brygghuset  får ju fortsätta vara röda men manhuset, det vill jag ha i en annan färg. Nu är det gult, mammsen älskar gula hus, men jag älskar vita.






Det är så snyggt med vita trähus, altaner och svarta stormluckor. Det är ju redan svart tak på huset så det är ju ett plus.




Ha lite gråa toner med ett litet inslag av grönt som mjukar upp färgen lite är med snyggt.


Va bara tvungen att ta med detta huset. Det är så HEMSKT! Gah!

Men för att kunna måla Gärdet ljust krävs det att jag tar bort syrenbuskarna. Mycke träd o buskar kring huset gör ju att det tillslut bli grönt o det är inte snyggt.
Med stormluckorna funderar jag på om jag bara ska skruva fast dem på väggen eller om jag ska ordna med nån krokanordning så de bara är att haka av när det ska målas. Dock målar man inte hus sååå ofta. Det tåls att tänkas på. Det lutar åt krokanordningen. De kommer dock inte gå att stänga. De kommer bara vara där som dekoration. Gillar hur de har gjort med en bild med stormluckor för ytterdörren. Tyvärr får det inte plats men kanske på en annan dörr på huset. Det tåls med att tänkas på.



Jag tänker mig något sånt här enkelt o lätta att göra själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar