onsdag 6 juni 2012

Köksdrömmar

Jag sitter i soffan o drömmer mig bort till ett drömkök. Jag tycker jag har lyckats ganska bra.





(liten notis bara, jag vill inte ha den öppna hyllan vid spisen utan har tänkt att sätta passbitar vid sidan om eller sätta vid väggarna.)

Jag har ritat om köket i IKEAs köksplanerare o nu gjort köksön mindre. Insåg efter att ha kollar hur brett mammsens o pappsens köksbord är att det går inte på långa vägar att ha det 120 brett så det får bli 80. Är ju tänkt att kommer det gäster ska man sitta i finrummet.

Färgen till väggarna skulle jag vilja ha i Benjamin Moores fresh olive


Tycker den är en så härlig färg o här ser ni rum som har målats med den färgen




Bilderna kommer från olika hem så det e därför det inte ser riktigt likadant ur. Men vilken härlig färg. Passar asbra i ett kök tycker jag.
Jag är fullt medveten att jag inte kan köpa färg i Amerika o sen skeppa hit den men man kan göra en färganalys på den o så blandar de till färgen i butiken. Har gjort det tidigare fast från tyg. Nemas Problemas.

Jag tror färgen kommer passa perfekt till kaklet jag vill ha

Just denna kommer från Bygg Hemma


Stolarna till köksön är jag lite osäker på. Är lite inne på att ha grå eller vita. Lutar mer åt Benjamin Moores grå Storm cloud grey.


Vet att det inte kommer gå att köpa nån barstol i den färgen så det blir till att måla.

Den här skulle kunna passa.

Jag ska nu drömma vidare. Vet att jag kommer hinna ångra mig tusen gånger minst innan det blir dags. Men känner att det jag har nu är en bra grund. Eftersom jag vill ändra ett hus som haft hundra dörrar till nästan inga alls vill jag att det ska hänga ihop färgmässigt o gärna med en accentfärg som är lätt att byta. Tex som den oliv här ovanför.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar