lördag 16 juni 2012

Trött

Ligger helt slut i soffan o kolla på Forrest Gump. Hade jag vetat att den gått hade jag tittat på den från början men jag får nöja mig med slutet. Det är en av mina favoritfilmer o den är så mysig.

Jag har drömt lite vidare om Gärdet. En av mina favoritsaker att drömma om. Denna gången om vardagsrummet.


Kan ju börja med det första man tänker på när det gäller vardagsrum, SOFFAN!

Jag vill ha en sån här härlig sak. De är så fina o oftast väldigt sköna att burra ner sig i. Gillar även att denna här jul. Då är det lättare att flytta på den när man damsuger.

Det andra man tänker på är ju tvn. Jag kommer antagligen ha köpt en platt tv vid det laget jag kan köpa loss Gärdet och skulle vilja ha den på en hög bänk. Typ som de här


Båda är från IKEA Gillar den undre bäst men inte hyllan. Den skulle ryka direkt. Vill ha två pallar under nämligen. Liknande den här

Är sugen på denna då det är enkelt att sy eget överdrag till den.
Jag gillar ju att dra paraleller mellan rum som hör ihop så då skulle det va snyggt att ha dessa stolar i finrummet

Om jag väljer den här pallen

så skulle det vara snyggt med den här stolen i finrummet

Men tillbaka till vardagsrummet. Jag vet vilken sorts soffa jag vill ha. Som litet bord mellan väggen o soffan skulle det vara perfekt med det här

Med typ den här lampan på

Ops, glömde. Den här färgen eller liknande vill jag ha på väggarna. Även denna är från Benjamin Moore som jag pratat om tidigare.

Älskar hans kulörer.
På golvet skulle jag vilja ha en sån här matta


Dock hittar jag ingen i Sverige. Den här kommer från Shades of Light. De har underbara saker men frågan e ifall de levererar till Sverige. I värsta fall får jag väl måla en matta med hjälp av chabloner. Då får jag ju den gula nyansen jag vill ha.

Sååå om man lägger ihop allt så ser det ungefär ut såhär


Fick inte till den blå nyansen riktigt men ni fattar. Gardinerna kommer även dem från IKEA. Jag är inte så duktig på sånt här utan leker runt i paint lite.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar