torsdag 28 juni 2012

Mardrömmar

Inatt drömde jag en så hemsk mardröm. Jag drömde att jag va på kontroll i Lund o de sa att proverna visade att mitt skelett va ihåligt och att jag hade förlorat mycke blod så jag inte kunde genomföra operationen. Det med skelettet va inte så farligt men det skulle göra operationen krångligare men det här me blodet hindrade det helt och jag satt där, helt stum o bad om nåt jag kunde göra. Hon vägrade gå med på det men till slut gick hon med på att vänta en vecka med att ta bort min op-tid så att jag skulle kunna prata med min doktor. Nu hade jag en vecka på mig att ta blodprov, prata med doktorn och sen prata med Aleris. Jag rusade ut till busshållsplatsen o hoppade på en buss som skulle gå till Halmstad. Men de ville inte ta imot mitt busskort o sa att det inte gällde. Det blev en massa strul o sen vaknade jag.

För mig va detta en riktigt hemsk dröm. Obehaglig o gjorde mig rädd. Med min vanliga otur så skulle nåt sånt här lätt kunna hindra mig från att få opereras. Lixom kolla bara på mig, jag lutar mig över ett bord o får en brännblåsa som är flera centimeter lång av en form med potatis i.

Men jag ska tänka positivt. Det är fint väder, jag har vägt in mig och står på precis samma vikt som när jag vägde mig i Lund, me andra ord har jag inte gått upp i vikt vilket e väldigt skönt. Nu börjar min kamp mot vikten och jag börjar nu när jag känner mig tillräckligt i form efter att ha varit sjuk i nästan en månad. Med lite tur kanske jag inte behöver flyta (dricka sådana där pulversoppor som ska göra så att levern blir mindre) utan klarar det med att äta rätt och röra på mig. Ska promenera idag hade jag tänkt. Jag tänkte börja smått för att sen öka gradvis så att jag inte tar ut mig nu i början. Har rotat fram min nyinköpta kalender så att jag kan hålla koll på allt.


(Anna Duncan)

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar