tisdag 18 september 2012

Tisdagstankar

Idag har jag varit på ams o faktiskt träffat på en fantastisk arbetsförmedlare som verkligen kunde hjälpa mig. Det kändes jätteskönt och jag blev fylld med ny energi och hopp. Att en främmande människa kan göra så för en är helt otroligt. Sa till henne att det va jätteskönt att äntligen få prata med någon som vet vad hon gör.

Så när jag kom hem va jag på väldigt bra humör, är det än, o sitter o funderar på kakan jag ska göra till teaterfesten. Det är någon av en utmaning eftersom jag inte är van vid att baka utan socker. Men jag tror jag äntligen har en plan. Ska se lite va mammsen säger ikväll. Hon ska smaka en av mina muffinsar.

Då jag inte är helt säker på planen så avslöjar jag lite här om mina funderingar.


Det skulle va hur coolt som helst att göra en tårta med olika färger inuti o på utsidan täckt med bara grädde.


Hittade den här otroligt söta tårtan på en blogg o den är ju helt underbar! Spökena är gjorda av marchmallows o eftersom de bara är som dekoration så tycker inte jag att det gör nåt om de är där. Dessutom är ju festen den 13 oktober. Alltså både talet 13 och alla helgonsdag månaden.


Kanske bli lite med effekt med denna insidan. Bilden kommer från Sockerrus. Hon gör helt fantastiska bakvärk. Lite av en idol för mig.

Nej en plan har börjat att ta form. Måste dock hinna provbaka innan. Får göra det nästa vecka o kanske ha ett litet kalas. Gud va jag önskar att jag drack te nu. Måste fråga min systeryster.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar