fredag 14 september 2012

Stormvarning

Det hade jag kanske tyckt att det kommit ut. Det blåser och regnar så in i! Mina planer känns rätt inställda för idag. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på just nu så för att liva upp stämningen litta så kommer några härliga inspirationsbilder


Förutom att huset är så otroligt sött så älskar jag det här med att ha blomkantade gångar. Tycker det ser så hemtrevligt ut. Tänk er att ni ska på fest, går på en gång fram till finingången, det är sommar och ni går igenom en gång av vackra blommor. På vintern så kan man täcka med grankvistar och sätta dit machaller.


Den här bilden är inte så märkvärdig igentligen förutom räcket till trappan. Tänk att en så enkel ide kan ändra uttrycket för hela trappan.


Jag bara älskar när det är målat på väggarna. Det ger en så härlig slottskännsla och den öppna spisen är otroligt vacker men det som jag fastnade för på den här bilden är fransarna på sofforna. En så enkel ide att dölja fula ben! Krävs bara fransar och pistollim så har man en helt ny soffa. Med rätt inredning så ser det riktigt dyrt ut.


Den här inredningen avskur jag faktiskt lite. Den är inte alls min grej utan det är stolarna som fångade mig. Så underbara med korsryggen som slutar med en rosett och tyll! Tänk att ha det i en liten prinsessas rum. Och det borde inte vara så svårt att göra. Antingen målar man och sen limmar fast rosett och tyll eller så gör man ett helt nytt bakstycke som man man sen syr på. Eller så köper man små små ringar som ofta finns i sybutiker och syr fast som man sedan trär bandet igenom. Rekommenderar dock INTE att limma banden (utom rosetten för där är så mycke band) för lim har en tendens att gå igenom sidenband.

Det här va lite inspiration från mig. Kommer säkert mer senare idag.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar