måndag 3 september 2012

Helgens Bravader

Denna helgen har känts fullsmockad. I lördags va jag barnvakt till Thea o Elsa me mammsen o pappsen. Det va jättekul o jag hoppas barnen tyckte det me. Tog lite bilder som kommer här.

Vi åt pizza o Thea blev galen i såsen så hon va bara tvungen att slicka tallriken o sen burken o sen locket.




Elsa va lite mer sansad.
När Thea va klart med burken, locket o tallriken gav hon sig på salladen. Den va tydligen me god.



Det bestämdes rätt snabbt att det fick bli ett bad efter den kvällsmaten o när Elsa hörde badkaret fyllas va hon tvungen att va me.
Sen blev det klart lördagsgotte innan läggdags. Tyvärr fick Thea ont i magen o orkade inte äta så mycke.



 Hon kunde inte sova så hon fick sitta hos pappa med täcke o nalle när vi såg Cornelis Vreeswijk o Tre Damer. 




Sen när hon somnat bar han upp henne.

Nästa dag va det dags för kalas i Malmö. Syster yster hade hälsat på sin pappa så hon åkte med. Kalaset skulle va hos barnens far o han hade så mycke kakor o jag satt där med min Semper banan-jordgubbssmoothie. När prinsesstårtan kom så höll jag på att storkna. Men jag klarade det.
Påvägen hem blev mammsen jättetrött så jag fick köra halva vägen. Askul tyckte jag men kände mig säkrare att hålla mig bakom husvagnar o lastbilar. Särskillt när det började regna.

Nu ska jag se Toy Story 3.

Tjing


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar