söndag 16 september 2012

Teatermöte o kalas

Nu har jag varit på kalas. Önskar att jag kunde varit där mer men kände att jag inte kunde lämna återbud så sent till teatermötet som jag är väldigt glad över att jag va på.

Thea blev jätteglad över klänningen hon fick av mammsen o pappsen men Ing-Marie hade nog den absoluta bästa presenten. Sina underbara chokladmuffins! Thea går i fasters fotspår o älskar dessa. Hennes min va helt underbar när hon öppnade glassburken o fick se dem. Sen va det kakor o tårtkalas. Det såg gott ut alltsammans o Marie hade gjort jättefina tårtor.

Sen, alldeles för snart, bar det iväg till Annies gård för teatermöte. Det va vi gamla vanliga som brukar komma som va där. Inget som förvånade.
Martin hade ett väldigt bra tal, om man kan kalla det för det, o jag blev otroligt inspirerad. Han har skrivit tre nya sånger varav en han o Alice hade spelat in o den va hur bra som helst! De andra läste han igenom o texterna är riktigt lebbiga. De fick faktiskt oss att bli helt tysta o det är inte vanligt i våra sammanhang. Nej Martin är ruggit bra på att skriva texter o Isebringarna o Alice är ruggit bra att sätta musik till dem.
Han kom med en massa bra förslag. Det kommer bli fantastiskt om två år. Så som det känns nu kommer det nog bli det bästa framförandet hittills.
Han berättade även att han vill vara regissör vilket jag tyckte va väldigt roligt. Jag har alltid gillat Martins regi. Jag gillar Evas med o de har lite samma sätt att regissera på. Det e svårt men det känns som att det vore kul att se hur Martin skulle göra spelet. Kålle har fått sin chans, Eva sin. Fast jag jobbar väldigt gärna med henne igen. Det e svårt det här. Men taggad e jag. Han har kommit med ett bra upplägg på hur han vill sätta upp pjäsen som det verkade som att de flesta gillade. Börja med spelen tidigare så att de sista veckorna mer är att man kör ihop alla. Nej det känns jättebra. Är så pepp nu!

Han pratade även om Gnistan. Laholms sommarspel o jag tror nog att jag vill vara med. Det verkar roligt. Dock vet jag inte hur jag ska ta mig dit för det utspelar sig vid Knäreds kraftverk eller va det nu hette. Får kolla lite om det kanske finns någon från Halmstad som e me som man kan komma överrens med att åka med. Dela på bensinkostnader o så. Håller ju på med mitt körkort men de har redan börjat repa. Jag känner mig så taggad nu till allt. En jättehärlig känsla.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar