tisdag 11 september 2012

HUS tillsalu i Halmstad!

Yey nu kommer ett inlägg om HUS! Tycker det va länge sen sist o detta huset finns tillsalu i Söndrum. Jag älskar ju tvåvånigshus men det här huset har så bra planlösning att jag inte kan låta bli att älska det. Sen gillar jag trädgården med. Skulle dock vilja att ytterdörren va gul men det går ju att fixa.





Det har en stor o rymlig hall men jag skulle riva ut garderoberna och bygga nåt sånt här


Jag bara älskar sådana här lösningar och det e ju inte så svårt att göra.




Det är ett stort härligt utrymme till matplats. Dock skulle jag riva halva väggen på bilden ovanför o bygga en liten bar. Ungefär som den här bilden





Köket är litet och otympligt. Jag skulle lätt göra om det så det blir nåt sånt här




Jag gillar den amerikanska stilen med att skåpen över spis o vask är högre upp än de andra. Och eftersom jag lagt till en liten "bar" så gjorde jag vitrinskåp på andra sidan väggen. Det ger lite mer plats plus att finporsliner kan vara där. 
Man ser knappt på mittenbilden men jag satte dit ett skåp med inbyggd micro bredvid kyl o frys. Tycker inte det är snyggt för fem öre att ha den stående på en bänk.



Vardagsrummet är otroligt stort och härligt. Dock är inte valvet så vackert. Nej det skulle jag göra kantigt istället. Kanske med lite fönster som på den här bilden


Det markerar lite mer att det är en övergång till finrummet. Sen funderar jag på om man skulle öppna upp den stooora väggen så att det inte blir en ful korridor men samtidigt är det rätt skönt att ha den "privata" delen lite gömd när man har gäster.



Altanen har stora potential. Dock är den inte så vacker. Skulle inreda den något sånt här






Sovrummen är hur tråkiga som helst men det går lätt att ändra på. Lite färg o lite nytt golv så är det klart. Dock skulle jag vilja ta bort det ena sovrummet och göra det till bibliotek. Det sovrum som angränsar till vardagsrummet. Skulle nog göra samma öppning som till matplatsen..


Det skulle bli en snygg inraming till vardagsrummet. Det får mig att bli mer övertygande om att det nog vore snyggast att öppna upp ett valv mot sovrumsdelen.


Badrummen lämnar ju mycke att önska men det går ju att fixa till. 


Ser ni, planlösningen är helt fantastisk. 

Nej nu ska jag göra mig iordning för att umgås med mammsen. 

Tjing

PS detta inlägg tog mig ca 30 min att göra. DS








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar