måndag 10 september 2012

Igår, Idag, Imorgon

Igår va det kalas hos min älskade storebror.


               (Här e han tillsammans med sin yngsta dotter Moa)

De bjöd på en massa kakor och de luktade fantastiskt. Självklart hade Ing-Marie bakat sina gudomliga chokladmuffins (som Moa o Thea vräkte i sig) men dem vågade jag inte ens känna doften av. Det är svårt att bryta ett  beroende men jag vill inte bli asocial så jag härdar ut. Det är faktiskt roligare att träffa familjen än att äta kakor. Ibland. 


Vi vuxna satt mest inne o snackade skit medans barnen lekte. Moa är så söt vid sina småkusiner och de följer efter henne hela tiden. Det är så otroligt gulligt och ibland satt vi bara o skrattade åt (med) dem. (Passade även på att fråga Moa vad hon önskar sig i julklapp. Monsters High.)

Idag skulle jag varit på stan me mammsen men hon orkade icke så det får bli imorgon istället. Vi ska handla presenter till Thea som blir 3 snart. Hon är väldigt specifik me va hon önskar sig. Jag har ju skrivit om klänningen som ska va grön o rosa, sen önskar hon sig gigantiskt lego och, hör o häpna, ett flygplan. Lixom va har hon fått det ifrån?! Men vi får se. Jag kom ju på att eftersom jag är gudmor så ska jag ju köpa koppen. Den är så fin!


Helt fantastisk fin. Ligger dock efter me nån kopp.. Får ta igen det när jag är klar med utbildningen. 

Imorgon kommer det som sagt bli att jag o mammsen först sticker inom körskolan, sen ska vi leta present till Thea o jag ska köpa koppen. 

O jag måste bara berätta vad jag hittat! Jag gogglade på hur man gör maränger UTAN socker eller sötningsmedel o kom in på en blogg som är som jag, vill inte heller ha det, så där fanns en massa härliga recept. Hon gjorde maränger som vanligt fast hade i en gnutta vaniljarom. Men sensationen jag hittade på sidan va SOCKERFRI & SÖTNINGSFRI CHOKLAD! I`m in heaven!! Fatta! Shit alltså mitt liv är räddat. O de innehåller bara spår av mjölk så det är rätt troligt att jag kan äta den! Jag är så glad. Nu är julgodiset räddat! Dock vet jag ju inte hur den smakar än men antar att den smaka mycke choklad. Mer åt kakaohållet. 
Vill ni spana in den så finns den på den här sidan LCHFbutiken. Den är svindyr men jag hade inte tänkt äta den varje dag. Jag hade tänkt att nån lördagkväll kan det ju va kul o kunna lyxa till det. O så ska jag ju göra julgodis till familjen. Mycke lättare nu. O jag vet mammsen, du blir rasande av att läsa detta men den innehåller INGET socker eller sötningsmedel. 

Jag vill leva ett så normalt liv som möjligt. I vissa saker kan jag inte undvika socker men i den mån jag kan vill jag göra det. O jag vill inte ens testa om jag kan äta vanliga kakor eller om jag dumpar på det. Vanlig choklad eller den med sötningsmedel kan jag absolut inte äta eftersom det är laktos i dem o jag absolut inte klarar det längre. (Råkade få i mig laktos för nån vecka sen i frukosten o det va inte kul. Hade råkat köpa en barnmatspure med youghurt o det gillade min mage inte. Va inte normal i den förrän framåt kvällen. Inte kul alls. Mådde illa hela tiden. )

Nu ska jag hämta mer vatten som jag kan hälla i massor med citron i. 

TJING

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar