fredag 21 september 2012

Hus

Nu kommer ett husinlägg igen. Denna gången ett hus ifrån Snöstorp. Det har en absolut härlig planlösning som skulle göra nästan vem som helst salig.




Det har den där härligt gula teglet som kostig grön skulle vara perfekt till.



Hallen. Den ser just nu faktiskt rätt tråkig ut men eftersom de har gjort trappen som de har så vet jag inte hur man skulle göra mycke annorlunda eftersom den syns från köket.
Det skulle ju funka att göra något sånt här


Antingen köra på en massa tavlor som fyller väggen eller


Ha ett bord o en stol som ger en mysig hemkänsla. Gillar även hur de har satt panel ända upp till dörren. Det ger lite mer hallkänsla.

Men åter till trappan. Den är fantastisk.



Dock lite kal o öppen för min smak. Har två alternativ. Förutom att låta den va.

Bygga nån form av vägg men bara under trappen så att det blir lite avskärmat till hallen eller det här


Ser det inte fantastiskt ut?! Det skulle kunna gå fast det blir inte så brett och det skulle vara lite effektfullt med egen vägg till hyllorna med slitet trä. Sätta dit kanske vitrindörrar mot vardagsrummet som är lite slitna. Bara en tanke sådär.

Ni fick ju en liten sneack peak på köket här ovanför när ni såg bordet så här kommer resten


Ser helt ok ut men självklart vill jag fram o pilla så gjorde såhär. Inte ändrat så mycke.



 Ändrade i princip bara att ugnen är under spisen o gjorde köksön större. Ska man väl ha en köksö är det väl lika bra att ta i ordentligt lixom.

Vardagsrummet har värsta bästa potentialen enligt mig. Kolla bara.


Ser ni takbjälkarna o den öppna spisen?! Helt perfekt. O härliga stora fönster. MUMS!


Den här spisen skulle jag inte tveka en sekund på att bygga in.



Jag menar lixom hallau, take the chanse. Jag hade gjort det direkt utan att tveka. Få den att vara i centrum och sen på ena sidan ha en tv så att folk verkligen tittar åt det hållet och man har möblerna vända ditåt.

Vardagsrummet viker av till en liten utstickare som de använder som vardagsrum men jag skulle göra det till bibliotek. Lätt.


Nåt i den här stilen kanske.


Kanske tom sätta dit en trappa bara för syns skull o i taket ha en fusklucka. Så det ser ut som man kan komma igenom. Det hade ju varit hur coolt som helst.

Huset har en altan som är helt ok.


Med lite inredning och sånt här tyg man har över odlingar i taket så kan det bli hur mysigt som helst. Jag älskar ju den här lite rustika romantiska känslan med inslag av fabrikskänsla. Något som det här.


O jag hade matchat väggarna med den där konstiga gröna så när man ser det utifrån så hänger det ihop. Jag gillar inte när man låter husväggen vara som den är utan det är ju ett rum i dig.

Sovrummet på nedervåningen har de inrett till master bedroom. Jag hoppas verkligen att de har skalat av inför fotograferingen.


 Som ni säkert listat ut så hade jag gjort på lite annorlunda vis även här.


 Med en cool fondvägg, en kristallkrona i taket o en kaxig huvudgavel kan man komma långt. Hitta små bord på en loppis och måla dem i samma färg. De behöver inte vara likadana. Är det fula ben på sängen så häng på en sängkappa och något vid fotändan är alltid ett plus och kan make it or brake it i ett sovrum.

Det här va lite ideer om det här huset. Och här kommer planlösningen. Har inte pratat om alla rum för här va det några stycken.





Hoppas någon blev inspirerad och det krävs inte så mycke för att ändra ett helt rum. Även om det kanske låter mycke. 

Tjing




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar