lördag 8 september 2012

Recept, igen!

Jag bara måste dela med mig av vad jag lagade till lunch idag.

Lax med Pestotäcke

2         msk          Pesto (jag använder ICAs egna orginal)
1         msk          Ost, riven (jag tog prästos, mellanlagrad för det är ingen laktos i den)
1         bit             Lax, sköljd
1         tsk            Smör
                            Salt
                            Peppar

Ta fram laxen och skölj den. Lägg den på bakplåtspapper i en ugnsfast form.
Ta smöret och dela i två delar o lägg på varsin sida av laxen.
Blanda Peston med den rivna osten. Smaka av med salt och peppar.
Lägg pestoblandningen på laxen och sätt in i ugnen på 225c i ca 15 min.

Servera med potatis, gärna potatissallad med vinegrett. Droppa över citron och ev salta lite mer. Klicka ev på en klick gräddfil vid sidan om.

Det blev sååååå gott! Jag älskar pesto o är så glad att jag kan äta det. Vill man göra till fler e det ju bara att öka receptet men till min lilla mage räcker detta typ till 3-4 portioner. Ska se om mammsen kan hitta sitt asgoa recept på potatissalladen som hon gjorde till Lars o min student. Eller om det va konfirmation. Go är den ivarjefall. Funderar dock på att tillsätta kapris för det är gott att ha i. Dock inte att tugga på.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar