fredag 21 september 2012

Höstrusk

Idag är det riktigt mysigt höstrusk som får mig att vilja kura ihop i soffan med tända ljus o en god bok. Bara mysa och ha det skönt.


Men före det ska det handlas o sen lagas musig Bouef Bourgignon. Jag älskar den grytan!


Den är så mustig, härlig och fransk. Jag lär ha mat i veckor efter detta. Mumsigt värre.

Något jag funderar på att göra är sådana här (nu när vi är inne på den höstiga känslan)


Jag har funderat ett tag på hur de ska konstrueras o jag tror jag kommit på det bästa sättet. En enkel rund cirkel. Det svåraste blir nog att hitta stjälkar som ser tillräckligt bra ut. Tror trollhassel fixar biffen. Annars får man köpa några pumpor o torka stjälkarna.
Att fylla dem blir nog bäst med en blandning av kulor o bomull. Kulor i botten så det blir den hära härliga tyngden o bomull ovanför så det blir lite fluff. Fina dekorationer såhär i hösttider.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar