torsdag 6 september 2012

GLASS GLASS GLASS

Yes glass. Jag kan inte äta den i butiken. På tok för mycke socker i den så jag tänkte då får jag göra egen. Har googlat runt o förstått att man kan göra glass på vanliga recept, bara att utesluta sockret. O det vill jag testa. Det negativa e att vispgrädde har så hög fetthalt.. Kanske inte klarar av den. Det e det negativa med laktosintollerant. På den vanliga hyllan finns vispgrädde med låg fetthalt men icke på min hylla. Över 30%. Vet inte hur jag skulle kunna spä ut den heller för den ska ju va vispad.. Tåls att tänkas på OCH provas. Det står ju i vissa recept att grädden ska va mellanvispad. Kanske går o vispa den normalt o sen blanda ut me mjölk... Det tåls att testas.
Ska kika på glassmaskin imorgon på GeKås för jag ska dit me bästaste Amelie. Roadtrip o yes. Ska även se ifall de har essenser. Annars har jag hittat en sida som har massor Strössel & Annat. De har bla dessa som jag tycker låter spännande



















Ser ni alla smaker? O alla är sockerfria o sötningsfria o det behövs bara en droppe nästan. Som jag ska leka med dem. O de är inte så dyra heller. Kostar som mest 32 kr om jag minns rätt.

Fick hjälp av min bror att hitta glassmaskin på Net on Net. O den är rätt billig me! Kostar 199 och är jättesöt. Ska bara fjäska för Amelie att vi ska gå inom för att kika på den om inte GeKås har. Vist e den söt!


Det ska bli så kul!

(Snälla, glöm inte hjälpa mig med skorna som står i ett inlägg längre ner.)

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar