lördag 15 september 2012

Pigg

Har ökat mängden mat från 1.5 dl till 2 o jag känner mig redan piggare vilket känns otroligt skönt. Dock har jag svårt att få liv i mammsen. Vi skulle handla idag o hon e fortfarande inte vaken. (o nej, hon jobbade inte inatt) Men som tur e skulle hon sätta på te nu.

Jag har blivit sugen på att lära mig dricka te igen. Det verkar så mysigt att dricka varma drycker. Jag drack lite varm oboy innan men det kan jag ju inte göra nu. Det tåls att tänkas på. Får nog prata med syster yster om vilken sort som kan va bra att börja med. (Hon kan typ allt om te)

För några veckor sedan köpte jag en stor flyttlåda med massa grejjer i. Hon som sålde sa att hon slängde i lite extra som hon ville bli av med o det va så kul att gå igenom den. Har inte känt att jag riktigt velat för jag har inte vetat vart jag skulle göra av allt. Nu har jag en kista som jag packade ner det i.
I kartongen låg det bla massa härliga tyger som skulle kunna bli underbara kuddar. Några som jag är sugen på att göra ett lapptäcke av. Sen låg det två kransar gjort av nån pinne. En stor o en mindre vilket är perfekt nu till jul! Jag är så glad över lådan. En sak som jag inte riktigt vet va jag ska göra av är en bok om att lära sig spela gitarr. Kanske kan låna en av min storebror o faktiskt lära mig. Eller använda noterna i scrapbooking Ska ju snart börja med julkorten.


Det här e bara en bråkdel av allt. Vilket är väldigt kul är att det ligger ljuspennor i högen som ska bli askul att leka med närmare jul. Längtar till julen redan o allt mys. Hoppas att heeela familjen kan umgås för det va typ 5 år sen vi gjorde det. Eller skulle gjort det. Glömmer det aldrig.

Det va en dag före julafton och vi gjorde oss redo för att åka ner till Malmö o fira jul hos min syster. Men så får pappa maginfluensa. O sen mamma! Camilla satte snabbt förbud att nån här uppeifrån skulle komma för hon va höggravid. Väldigt höggravid.
Lars o jag ville ju inte fira jul med pappa o mamma så vi bestämde oss för att fira själva. Lars skulle hämta mig vid lunch o så skulle pappa eller mamma, den som mådde bäst, köra över lite mat i pickupen. Allt verkade bra tills mamma ringer o säger att Lars är helt förtvivlad. Han tänkte inte på att han skulle köra o hade tagit en julwiskey med sin dåvarandre chef. Jag va fast i stan! Bussar ska vi inte snacka om. Men så kom min storebror som räddaren i nöden med familj o körde ut mig fast det va en otrolig omväg för dem. De tyckte att varken Lars eller jag skulle sitta ensamma på självaste julafton.
Jag kom äntligen fram. Mamma kom med maten. Hon hade stränga order om att sitta kvar i bilen medans Lars o jag packade in från flaket.
Vi hade det riktigt mysigt. Lars vänner i Harplingetrakten hade hört talas om våran jul o kom sen på kvällen o höll oss sällskap. Vi så Wall-E o drack öl.

En jul som började med katastrof slutade myspys. Lars o jag lyckades hålla oss ifrån maginfluensan.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar