söndag 16 september 2012

Barbie

Eftersom det är Theas födelsedag idag så ska jag skriva om Barbie. Jag älskade henne som liten o jag kommer köpa henne till mina barn när jag får. Jag vet om alla diskussioner om det o jag kan ärligt säga att jag inte ett dugg påverkades av att hon va så smal. När hon har kläder på så ser hon ju inte lika smal ut. Tygerna är så tjocka jämfört med hennes storlek så enligt mig behövs det för att få plats med allt. Lägg då även till gigantiska kardborreband eller stora tryckknappar. Men det är en helt annan historia o inte alls det jag ville fokusera på.

Jag som sagt älskade Barbie o var otroligt avundsjuk på hennes kläder. Ville me ha en massa prinsesskläder o mammsen sydde en massa fint. Bla en jättefin kjol i spets med rosa rosor.
Jag skrev för nån dag sen om en stol med kjol. Den finns i ett såkallat Barbierum. Här kommer den igen


När jag såg den här bilden så såg jag att de sytt på ett extratyg. Vet inte riktigt vad jag tycker om det men själva iden med en kjol är ju bara helt underbar!
Hittade den här stolen på IKEA som skulle passa rätt bra till


Dock finns den inte i så roliga barnfärger men vit funkar ju alltid. Med de benen så skulle det va assnyggt med lätt guldigt eller naturfärgat tyll o guldband till. Jag vet att det finns små vita plastringar i sybutikerna som man kan sätta dit.

När jag googlade stolen så hittade jag en massa fantastiska bilder som skulle vara underbara att ha i ett flickrum

























Det finns hur många som helst därute i googlevärlden o i klänningar som passa varje rum. Helt galet mysigt.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar