tisdag 11 september 2012

Dagens bravader

Nu är jag äntligen hemkommen från att ha varit o handlat me mammsen. Vi gick först till körskolan o nu är några lektioner bokade. Ska bli intressant det här.
Sen åkte vi o köpte koppen. Hittade en massa bra små formar o dylikt på Cervera som är perfekta i storlek. Titta bara här


Den här lilla söta formen mäter 11.5 cm i diameter.


Den här lilla skönheten är 13x9 cm stor.




 O sen hur perfekt är det inte att ha ett plättlägg till pannkakor?! Det finns både med hjärtan o traditionella utan.


 Dessa formarna stod det inte va diametern va men de är icke stora.


Ojoj slank denna me. Den är till o göra marängen eller macroons. Så praktisk.


Dessa är ju bara för perfekta till o göra paj. O det går ju dessutom o ta bort botten så det är enklare att få ut dem. De är 10 cm i diameter.


Den här lilla ugnsformen är ju het underbar. Den rymmer 2.5 dl så det blir ca 4 middagar tex potatisgratängen räcker till. Helt otroligt söt. 

Sen åkte vi till Eurostop för mammsen behövde köpa enkla tröjor till jobbet. Då kunde jag ju inte låta bli o gå in på Lindex för o spana i capen som jag är så kär i. 



Den ser väl inte helt tossig ut på. Jag tycker den är urläcker. O det e mammsen som syns i bakgrunden o kollar kläder.
Det slutade med att jag trånade efter capen o köpte en enkel tunn tröja.

Nu ska jag se lite mer Star Trek o vila. Är helt slut.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar