onsdag 31 juli 2013

Tisdagens bravader

Dagen började med blodprov. Jag hatar nålar. Fy farao för nålar! Men det måste göras. Ska ju på ettårskontroll snart och då ska proverna vara klara. Så jag åkte inte så glatt in till Tudor med mina remisslappar som ingen förstår. Bokstavligen. Tydligen är det olika provtagningslappar i olika län så det tog "bara" ca 30 min för sjuksköterskan att lista ut dem. Hon var jättetrevlig hela tiden och jag satt o blev mer och mer uppskrämd i den där provtagarstolen. Till slut efter en massa samtal och konsultation med en massa kolleger så bestämde hon sig för att ta dem på "Halmstadvis" och så fick de reda ut det på labb på sjukhuset. Det är bara resultaten som skickas till Lund.


Hon radade upp rör efter rör. Jag blev blekare och blekare. Som tur var slapp jag stick i fingret. Det gillar jag inte alls. Totalt blev det åtta rör och ett "slaskrör" så där blev det ett halvt till. De lyckades få blod på fjärde sticket och andra sjuksköterskan. Var där inne i ca 45-60 min. Jag var lagom mör efter det där. O så ska vi inte äta frukost innan heller.

Efter åkte mor och jag till Maxi för o handla. Jag till kalaset och hon lite smått och gott. Spanade även in servisen jag funderar på och den får det nog bli.


För 12 av allt (utom serveringsfaten) blir det 1794kr och är rabbaten kvar när jag handlar så blir det 1196. Kan säga att jag hoppas rabbaten kommer vara kvar. Och att jag hittar 12 av varje där med.

När jag kom hem va det bara till o ställa sig o baka bullar och muffins. Bakade en hel satts bullar så det blev massor. Erik var överförtjust när han kom hem. Det fanns ingen som dög att bjuda på så han ansåg att det va bäst o äta upp allihop. Jag stoppade honom.
Strök även gardinen till hallen och upptäckte att den har krymt på längden i tvättmaskinen! Jag tvättade den som man skulle! Men fint blev det.


Sen var det bara att ställa sig vid spisen igen för vi skulle få besök av Emma och Anders som bor längre ned på gatan. Käka tacos och spela uno en tisdagskväll är inte fel. Serverade även bullar till det. Och hör och häpna, jag vann på uno!


Och med råge dessutom! (G är Erik) Jag var så glad medans gubben var lite trumpen.
De hade även med sig sin lilla tjej. Hon är verkligen liten och jag fick hålla henne för första gången. (Hon är prematur och växthämmad, eller va det heter, så hon är lite liten för sin ålder och för tidigt född.) Men söt är hon ändå det lilla livet. Siw kunde inte förstå varför hon inte fick leka med henne som med andra barn.

Erik och jag somnade direkt när vi la oss. Hade dock lite problem att vakna idag. Så nu måste jag skynda mig med sockerkakorna och räkna igenom min finservis.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar