lördag 27 juli 2013

Övervåningen.

Hör och häpna, det finns en övervåning till huset! Och där håller jag på att rensa. Det är svårt. Jag vill slänga massor samtidigt som det är synd. Svårast har jag för gamla fotografier även om jag inte vet vem det är som är på dem. Ska be svärfar och svärmor om hjälp med dem, skriva namn på baksidan och är det på dem som byggt och bott i huset vill jag rama in dem och hänga upp dem i trappen. Börja från början och sluta med Erik och mig. Som en tidslinje. Det finns en massa fotografier på huset med. Det är riktigt kul. Ska se ifall vi inte kan gissa lite dateringar. Kanske hänga upp årtal på tavlor i någon fin stil. Tycker det är viktigt med historia. Man får inte glömma det förgångna utan ta lärdom av den när man blickar framåt.

Bland all bråte finns det några guldkorn som definitivt ska sparas. Som den här lampan. Jag skulle vilja ha den i vardagsrummet.


Jag tycker den är helt underbar och skulle passa galant till soffan! Älskar att blanda gammalt och nytt. Synd att jag inte vet om det var Olles mor eller någon som köpte den. (Den ingick när Erik köpte huset)

O appråpå gammalt och nytt, det verkar som att det blir Ikea imorgon eftermiddag. Jag längtar så! Men vill inte hoppas för mycket. Har halvt bestämt med de andra svägerskorna att vi ska åka dit när gubbarna åker till Norrland. För o få så mycket avstånd som möjligt (skämt o sido haha). O då ska jag ha sparat en peng och kanske köpa matta och hyllorna. Det tar tid att ordna ett hem men jag gillar det!

Avslutar inlägget med den här goingen som jag älskar. Tror dock att den ryker för tänk va mycket äckligt det lär finnas i den men jag hade gladeligen haft den liggandes på hatthyllan.



Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar