måndag 1 juli 2013

Jämförelser och bilutflykter.

För några dagar sedan tog jag ett foto på mig själv när jag gjort mig iordning för att åka hem till svärföräldrarna. Jag själv ser ju inte skillnaden så bra så jag började spana in gamla foton på mig.


Taget runt den 20 november 2011.


Taget strax efter operationen runt den 8 oktober 2012.


Detta är då taget förra veckan, slutet av juni 2013.

Det är lite skillnad ändå om jag får säga det själv och läpparna ser nästan botoxade ut. När jag tittar på bilderna känner jag knappt igen mig själv på den översta. Det är galet. O vilken hemsk frisyr jag hade! 

Nej ush nu pratar vi om trevligare saker.
Igår va pappsen och jag ute på lite bravader. Jag körde, Sagan sov i skuffen och pappsen satt livrädd i framsätet. Målet var att åka och fodra grisarna (Vildsvinen, mums) och vi utgick från Johansfors och skulle upp till Lidhult, förbi Simlångsdalen. Inte en så lång sträcka kan tyckas men när man helt plötsligt inser att man inte har koll på väderstrecken längre så tar det sin tid. 
Det roligaste var dock när pappsen utbrister att här ligger ju Eskilsbo, byn (husklungan) där farfar är född. Snabbt körde vi in och hittade faktiskt gården fast far va osäker. Jag va bara tvungen att ta lite foton. Det var ju första gången jag va där och vem vet om jag någonsin kommer dit igen.




 Jag tycker allt att det är lite roligt att det är nästan precis de färgerna Erik och jag valde till huset för några år sedan. Då går det lixom lite igen.

Efter (1-2 timmar senare) var vi framme vid våffelstugan och vid de laget va vi (jag) jättehungriga så vi var bara tvungna att vräka i oss en varsin våffla. Och hör o häpna, de är laktosfria och de har laktosfri glass man kan få istället för grädde. Jag var lycklig där en stund.


Tyvärr fick jag en tokdumpning precis efter och jag skyller allt på sylten.

Efter det åkte vi bara hem. Efter vi fodrat grisarna och efter en sväng uppåt Bolmen. Det är fint däruppe. Men jag bor ju redan i paradiset. 

Avslutar det hela med att presentera en till egobild på mig.


Och en på Siwan från i morse för hon va bara för söt!


Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar