söndag 14 juli 2013

Soffångest!

Jag känner fortfarande ångest angående soffan. Eller inte soffan i sig utan priset. Nästan 15000 för den och då kan jag köpa soffa, fotölj och pall för typ samma pris. Så jag har spanat in soffan igen på Ikea som jag är lite förtjust i men inte helt nöjd med, Kivik.

                                               
                                                  8990 kr                                                                     7490 kr


                                                   2795 kr                                                                        2495 kr



                                                  1995 kr                                                                         1795 kr
Summa:                                     13780 kr                                                                       11780 kr

Jag vet inte vilken färg än, det är svårt att avgöra på internet men den ljusa är Tenö ljusgrå och den mörka är Tullinge gråbrun.

När jag ser priserna uppräknade såhär så övertygar det mig. Hoppas på den mörkare färgen faktiskt och ljusa upp den med gult och vitt. Ni kommer väl ihåg mattan och gardinerna.


Jag tror det kan bli riktigt bra.
Vid sidan om soffan skulle jag vilja ha en potatislåda med min jordglobslampa på och ha timer på den så den tänds tex kl 18-22 varje kväll på vintern och typ inte alls på sommaren. Liggandes i potatislådan kan jag samla tex tidningar eller ha böcker.

På väggarna skulle det vara snyggt att måla den här färgen


Här har de målat den i ett rum



Den är läcker och jag tror det hade passat med vita möbler, mörk soffa, lite gult och lite träfärger. Skulle vilja ha tavlor runt tvn ungefär som de har runt spegeln men bilder på saker som betyder något för oss eller kanske rent av på oss. Eller bara snyggt papper. Men måla om är han nog inte redo för och färgerna i huset är fina. Det är nästan samma grå. Nästan.

Tjing



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar