tisdag 16 juli 2013

Gamla möbler.

Jag har alltid älskat gamla möbler. Saker som har en historia och som återanvänds. Så en sida som heter Bukowskis Market är en stor favorit. De har allt möjligt och faktiskt är inte allt så dyrt. Jag har nu hittat en dyrgrip som jag är totalt kär i. Har velat ha en sådan här i många år men de finns inte ofta till salu. Men nu gör de det!


Är den inte helt underbar?! I just love it! Och den skulle passa perfekt i vardagsrummet (När jag fått det inrett som jag vill). Ska diskutera det här med mannen. Kan ju bli en fin födelsedagspresent med roadtrip inräknat (den finns i Malmö) och kanske en sväng inom syster yster (om hon inte hunnit resa iväg då). Men åter till stolen, den är helt fantastisk. Jag måste bara ha den! Synd att man inte får veta något om dem som använt den tidigare.

Tänk er denna framför ett fönster, med massa gröna växter och dessa gardinerna.


Kanske ett litet pelarbord som det får plats en kopp och en bok på. Väggarna bakom är ljusgrå och på varsin sida om fönstret står det bokhyllor fyllda med böcker. Den äldre stilen blandas med en yngre. I stolen ligger en pläd som är ullig, kanske i grått, och en liten kudde så att när man lutar sig bakåt och har fötterna på soffkanten nästan somnar man. Är det mitt på dagen har man solen på sig och det hade varit underbart på vintern. Känna värmen från solen, ha en kopp varm choklad vid sidan om en när man läser en bok. En liten oas i vardagsrummet. Mmm.

Drömma kan man och drömma får man. Nu ska jag drömma vidare om vinterdagar i solen i stolen.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar