onsdag 24 juli 2013

Tv..

Jag är inget big fan av att ha tvn lågt. Erik har sin lågt. Han har dessutom en hylla över. Jag vet inte vad jag ska tycka och säga så det är lika bra att jag bara visar.


Det är inte min smak direkt och jag funderar på att typ om man tapetserar eller målar om i den här färgen så kanske det ser bättre ut. En annan kontrast till träfärgen.


(Den är faktiskt väldigt lik tapeten i sovrummet. Kanske skulle se om jag hittar en stuvbit och se hur mycket den tapeten kostar. Måla är så bökigt. Men misstänker att jag måste isåfall måla det svarta vitt innan jag isåfall tapetserar så att det inte lyser igenom...)

Om inte annat funderar jag på att om man tar ned hyllan på väggen och helt sonika ställer den ovanpå den på golvet. Då blir det ju högre och Erik kan behålla sina hyllor. Och jag kan ha tavlor över som på den här bilden (Kompromissa är ordet)


O förresten. Jag visade Erik inlägget jag skrev igår (som blev lite flummigt) och han gillade bla denna lampan. Jag vill ju ha två lampor på hyllorna som ska komma under och vid fönstret. En på varje sida om fönstret hade jag tänkt. O typ vara det enda som står där. Kanske lite böcker för syns skull och framför fönstret skulle jag vilja ha ljusstakar eller ett ljusfat. Har ju ett i silver när jag tänker efter eller om jag skulle ta brickan från brickbordet. Det tåls att tänkas på. GeKås brukar ha fina fat med. I fönstret tänkte jag att det bara skulle vara en massa grönt.


Kan ju säga att denna lampan är en favorit hos mig med. Älskar när de är lite större än de där som bara är en pinne och att den är i vad som ser ut som hamrat silveraktigt.  Tror det kan bli riktigt snyggt att ha en på varsin sida om fönstret med foton över med silverram på sådana där lister. Nej detta kan bli riktigt bra. Kommer ta tid men då hinner jag ju bara leta upp andra bilder som jag kan fantisera om och jag hinner ändra mig mer hihi.

Tjing


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar