onsdag 17 juli 2013

En expedit i Vardagsrummet.

Jag har en massa böcker som jag älskar. Erik och jag har diskuterat länge och väl vart vi ska ställa dem. Han tycker att en eldhög skulle passa bra medans jag vill ha dem i vardagsrummet. Efter mycket diskuterande så blir det så. Om jag lyckas hitta en bra bokhylla. Jag har länge funderat på hur den ska se ut men jag tror nog att jag vill ha en låg hylla, så att det inte känns för instängt, och att den ska vara utmed denna väggen.


Ett bra och billigt alternativ är Expedit från Ikea. Den är inte alltför dyr, 599 kr och jag får plats med tre stycken liggandes.


Den som kommer komma under fönstret skulle jag vilja ha typ lådor eller luckor i och jag såg perfekta med spegel för 199 kr st.


Det hade varit snyggt att ta bort den fula lilla knoppen och klistra fast typ tjock papp eller tunt trä i vitt så det blev mönster som de har gjort på den här


och ha det tex bara den understa raden (i mittenhyllan då). Jag tror det kan bli riktigt snyggt. Och bara ha en enkel lite knopp till som inte är alltför stor. 

Över hyllorna skulle jag vilja ha tavlor, massor med tavlor. Ha dem som bilden under



Eller som denna bilden över Fast då med silverramar, enkla strama. Det braiga med tavellister är att det går att flytta runt bilderna och även ställa ett litet ljus. Över skulle jag vilja ha en enkel tavellampa som det sätts timer på och som är i väldigt svagt ljus så att det skimrar i glasen och blir lite av en vitrinkänsla. Det skulle vara roligt att tex när eller om vi förlovar oss ha ena sidan där det står "Fästman & Fästmö" och när eller om vi gifter oss att det på andra sidan står "Herr & Fru" om fönstret, ungefär som de har gjort här.


Och ha tagit foton på oss i mysig miljö med fina kläder. Skulle vilja ha dem tagna i skogen då. Men tills dess får det bli bilder som betyder något, tex familj, syskon, syskonbarn och kanske nåt på Siwan, en gammal bild på huset och kanske en på dem som byggde det. När jag börjar plugga kommer det bli en tripp till Ikea känner jag. Älskar Ikea som har börjat få in lite härliga möbler och med lite kärlek kan få en fin tuch.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar