lördag 20 juli 2013

Span på stan (Och lite födelsedagsågren)

Eller rättare sagt internet. Jag är ute efter kuddar. Eller drömmer om kuddar att ha i soffa och som passar till gardinerna.


Så jag kikade in på H&Ms sida och hittade detta.






Det är lite risk att den gula är för mörk men jag vill inte ha för stark gul. Sen kanske den skär sig med mattan.


 Det hade ju inte varit så kul. Men när mattan kommer på plats (förhoppningsvis i höst när gubben är i Norrland och jagar hihi) så kommer jag kunna se vad som passar. Eller om jag skiter i att ha dem i gult över huvudtaget och låter bara matta och gardiner vara gula. Det återstår att se.

Nu ska vi äta matjesill med äggröra och kokt nypotatis. Sommarmat som heter duga och efter ska vi äta den här ljuvligheten.


Det är vanlig sockerkaka med lite citron i toppad med glasyr och blåbär plockade av svärmor. Det låter bra så jag hoppas att det är bra. Är lite nervös inför födelsedagen. Det är första gången som Christenssonarna och Palmgrenarna träffar Johanssonarna, Wibackarna och Abrahamsorna (Tror jag fick efternamnen rätt) som blandas med några vänner (Som jag hoppas kan komma som moraliskt stöd) och det kommer bli ett kalas med mycket folk och en hispig Ann-Sofie. Jag vill att allt jag kan göra perfekt (Se till att det finns kakor och stolar) ska vara perfekt och sen får det gå som det går. Jag menar, de kan ju inte mer än antingen hata eller älska varandra. Det är jobbigt att vara sambo!!!

Tjing








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar