onsdag 24 juli 2013

Prinsar och Prinsessor

Nu har Kate fått barn och som alla säkert redan vet så var det en prins. Söt är han och knasig som jag är tänker jag genast att det här ska jag lägga på minnet, när det är dags att ta hem barnet ska jag med ha kläder färdiga så att vi (förhoppningsvis kommer det bli Erik och jag nån dag om några år) ser fina ut i fotoalbumet.


Att göra som dem, enkelt med att matcha en skön klänning som inte sitter åt vid magen med en enkel skjorta åt honom.

Vår kronprinsessa födde ju sin söta Estelle på vintern så hon piffade till det med en mysig halsduk.


(Tyvärr hittade jag varken bättre eller större bild än den här på dem allihopa när de skulle hem.)

Hon hade även piffat till med fina örhängen och fin frisyr. Daniel ser vi ju i slips under jackan. Gillar hennes kappa. Den ser härlig ut. Säkert svindyr. 

Om vi ska leka med tanken att jag skulle få barn på sommaren, skulle tex denna klänningen från H&M vara fin med denna skjortan.


Eller som dessa från Kappahl


Det räcker ju med att pynta med ett skärp till denna klänningen. Skjortan är ju hur söt som helst med. Haha förstår inte varför jag får till det att jag ska bära rosa och han blått. Kanske är det undermedvetet för vad det blir för kön på bebisen. Det får mig att tänka, visste Kate och William vad det skulle bli en pöjk eller så kanske hon hade kläder i beredskap. Hennes klänning ser underbar ut dock. Även för mig som inte är gravid. 

Nu ska jag drömma vidare om Ikea ivarjefall. Och försöka för en stund koppla av från körkortspluggandet. Det är min vardag just nu. Plugga, promenera med Siwan, laga mat åt Erik och hans bror, plugga osv. Det ska bli skönt när det är över. Fast då har skolan börjat. Kommer nog vara stissig över den istället. 

Tjing






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar