tisdag 23 juli 2013

Längtar

Tills det blir mulet för Erik har lovat att då ska vi till Ikea och köpa säng! Min rygg jublar och mitt inredningsjag likaså! Så jag spanar in hemsidan IGEN efter saker jag ska spana på och se hur de ser ut i verkligheten. Hittar en massa smaskens och längtar så!






De har så härliga lampor och lampetten precis till vänster har jag inte tyckt så mycket om men ändå känt för o tänkte att man kanske kunde sätta en liten skärm på men så fick jag se denna bilden till höger och den är ju helt underbar. Dock kommer det inte vara cementväggar men det kan nog bli fint ändå. Och att den passar ljuskronan över är ju ännu bättre. 

De har så härliga kuddar med! Ska bli kul o se om de passar till gardinerna. Kanske kan köpa en stuvbit av gardintyget så det går att matcha.



Är så nyfiken! Ska även bli kul att se om tyget och mattan matchar soffan! Ska bli megaintressant. Det enda jag vet är att mattan och gardinerna passar ihop. Får nog leta upp gardintyget och gå runt med det och hålla upp mot olika saker.

O så ska vi köpa säng. Som det ser ut nu så står det mellan dessa tre. (Han kom på att det är för jobbigt att bygga. Typiskt men men. Det blir ändå en säng och jag hoppas nog lite på att vi ska komma överens om den höga malm.)


 Fast jag vill inte ha malm sängbord. De är för hemska. Får kika runt lite där borta för o se vad de har. Kanske bara vanliga sidobord skulle passa.

Sen vill jag titta på ny matservis. Den som vi använder nu, Eriks gamla, e det ju bara 6 av vissa och 4 av vissa och 3 av vissa. Med andra ord inte tillräckligt och de har så fina serviser.
Dessa två står överst på listan. Om det inte kommit nåt nytt spännande som inte hunnit dyka opp på sidan.


Dessa glasen är enligt mig helt underbara och jag älskar den mörka tonen. Jag hoppas de är lika fina i verkligheten och de skulle passa så bra till speciellt servisen till höger med limen.


Glasen finns även i klarglas och det skulle nog passa bättre till servisen till vänster.

Som bestick gillar jag dessa två. Den renare till servisen till vänster och den lite roligare till servisen till höger. Det ska se snyggt ut när man dukar.


Tyvärr har de inga snygga koppar eller muggar men funderar på att packa upp en av mina tre kaffeserviser och ha som vardags. En är ju finfin men de andra två är mer bara fina och en skulle passa jättebra. Dock gillar Erik att dricka ur stor mugg men han får väl vänja sig. Pengar sparas. Ska bara hitta kopparna bara men tror de står hos mor. Om hon inte slängt dem då.

Jag har ju nämnt tidigare att här inte finns en enda tavla. Det enda som hänger på väggen i den vägen är en stor klocka i köket. Jag som är uppväxt med massor av konst tycker det är jättejobbigt och Ikea har faktiskt lite fint. Hittade denna som skulle vara rolig att ha i köket.


Dessa skulle passa jättebra i hallen där det är lite äldre stuk. (Även där jag hade tänkt att lampetterna skulle vara.) Jag skulle sen vilja ha tavlor hela vägen uppför trappväggen och dessa är en bra start.


Jag skulle vilja ha silverram på dem, samma som jag har i vardagsrummet, och de har faktiskt en fin serie. Den är enkel o inte för mycket och det silvriga är inte för glänsande. Såg även att de har billiga talvellister som jag vill ha i vardagsrummet ovanför hyllorna jag ska köpa i höst som jag pratat om tidigare.


Älskar när saker klaffar och hoppas de gör det i verkligheten med. Det här inlägget börjar bli långt men det kan inte hjälpas när det handlar om ett varuhus med över tusen produkter och en kvinna som just nu är lite trött på sin körskolebok o bara vill att sin älskling ska sluta gräva gropar och komma in.

Hittade en ny flik och dessa små godingarna. Skulle vara kul o matcha i vardagsrummet med och så kan man tex ha dem som gästbok. Skulle vara kul att ha en polaroidkamera eller liknande så man kan skriva ut bilder direkt som man kan klistra in så får folk skriva under bilden på sig.


O tänk va coolt o ha en tavla som man klistrar in dessa skönheterna i. En tavla utan glas då.


Jag känner att det verkligen kommer bli en heldag på Ikea och att gubben nog inte kommer orka titta på allt. Men det får han tåla. Vi har inte kunnat göra någonting tillsammans på hans semester pga den häringa skogsvägen så då får han stå ut en dag med mig på Ikea. Jag har ju varit jätteduktig och tålmodig dessa dagar. Som jag räknar ned till de är slut!

Nu ska jag nog ta o kanske lägga mig. Det känns som en bra ide. Eller om jag ska ta o äta lite melon innan. Är lite hungrig och somna när man e hungrig är inte lätt.

Tjing!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar