söndag 14 juli 2013

Roadtrip to Malmö!

I torsdags packade mor och jag bilen och gav oss iväg söderut till syster yster och hennes familj för att sova över.
När vi kom dit bjöds det på en väldigt god lunch på altanen och efter det bestämde vi oss för att gå på jakt efter en lekpark. Vi hittade en cool en som stämmer helt in i tiden.



Jag ska lätt visa skylten på körskolan hihi.


Camilla och Liv (med hjälp av Johan) gjorde en enkel och väldigt god fruktsallad. O de har en sådan här lite glasskopa som är till för melon.


Under tiden de ordnade salladen la Camilla fram denna fina boken med helt underbara recept! Vill baka vartenda ett och bilderna var helt fantastiska.
Till kvällsmat blev det laxlasagne och vi bara vräkte i oss till ett glas vitt vin. Känner att detta var verkligen så semester ska vara. Umgås med familj, njuta av det fina vädret och äta riktigt god mat.

På kvällen såg vi skräckfilm. Huga säger jag och gömde mig bakom en filt. Men mor och Camilla njöt.


Natten spenderade jag i Benjamins säng, han blev bortputtad till Viktors rum, till Viktors stora förtret. Jag va lite rädd efter filmen och denna tavla gjorde inte saken bättre.


Som tur var kom Busan och höll mig sällskap hela natten.


Jag tänkte som så att vågar hon sova där så vågar jag.

Dagen efter gjorde vi Malmö. Camilla och Liv ville visa lite saker och vi hängde glatt med.


I varm bil men med fönstrena nere blev den uthärdbar.

De tog oss först till Emphoria, guldhuset.


Hela konstruktionen är helt fantastisk! Sicket bygge. Och sicka butiker! Dit ska jag åka när jag sparat ihop en halv förmögenhet. Kolla bara in denna butiken.

Det är ingången till vänster, vi hittade den knappt och när vi kom in blev vi hänförda. Eller jag blev det. Så fin inredning och så fina kläder! Ska lätt dit igen med större plånbok!



Här har vi tre generationer kvinnor. (Man ser inte mor så väl men det va enda viset att få med henne på.) Det gröna i bakgrunden är pelare med levande (!) blommor. Trodde först de va fejk men ack så fel jag hade.


Livan tycker som jag, smoothisen var otroligt goda och helt rätt i sommarvärmen. Helt klart värd väntan!

(En liten parantes, det var nu, i smoothiedrickandet, som jag spanade in antagning.ses sida och såg att jag kommit in på mitt första val, förskollärare på Halmstads Högskola. Vi jublade och kramades. Jag var helt överlyckligt och kände att nu äntligen kan jag slappna av och njuta av sommaren. För jag ska plugga på högskola till hösten)


Mitt i alltihopa kom mina inredningsdrömmar fram när jag såg den här lampkonstelationen. Tänk att göra så i en inglasad altan och kunna dimma ned. Ser ni att de även har hängt kristaller? Helt fantastiskt. Och Eriks bror är ju elektriker. Det tåls att tänkas på. Mor blev helt kär i butiken istället.

Tiden bara rann iväg så vi fick packa ihop och bege oss in till den stora staden. Camilla och Liv ville visa oss Möllan och Herre min Skapare vilket fantastiskt ställe! Helt underbart! Kändes som vi rest utomlands och dofterna!
Självklart tog de med oss in i en ostaffär och vi alla kom ut med en varsin påse.


Den unge grabben i Segemyhr & c:o traskade glatt in i butiken. Det va lite roligt men jag vågade inte ta någon bild. Trotts att jag använder mobilen.

Se blev det dags att hitta ett ställe att äta på och eftersom vi var i Malmö passar ju en restaurang med Malmö FF markiser galant.


Liv förklarar glatt att äta grönt är nyttigt. Vi andra var fullt upptagna med att bara äta. Det var otroligt gott.


Innan vi åkte tillbaka till la Camilla residens så ville mor köpa en present till Liv. Hon valde bla en rockring


En riktigt ascool en med glitter på och hon kunde rocka. På sitt lilla vis.


Här är hon en slagen hjältinna och gjorde det vi alla andra tänkte och ville, sova. Vi var helt slutkörda och då var vi bara i staden ca 4-5 timmar.

Efter detta åkte mor och jag för att hämta upp Moa som varit på äventyr och sedan åkte vi hem till hennes familj, mors son och min storebror, för lite grillning. Åt nästan ihjäl mig där med och sedan när jag kom hem dukade jag upp detta härliga bord


Osten är helt gudomlig och jag grämer mig över att jag inte kommer ihåg vad den heter. Erik kom sedan in och åt upp nästan allt. Men det förtjänade han efter ca 12-14 timmar i sin grävmaskin.

Mer om maskinen kommer i ett senare inlägg.

Tjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar