söndag 21 juli 2013

Bukowskis igen.

Nu har jag varit inne på Bukowskis Market igen. Det är farligt men väldigt intressant och jag upptäckte att än så länge har gungstolen bara stigit med en hundralapp vilket gjorde mig glad. Den är så fin.


Det är en pärla i mina ögon men gubben avskyr den. Tyvärr så får man ju anpassa sig lite när man bor ihop med någon. Det är nog det enda negativa.
Men som vanligt inne på deras sida hittade jag en massa annat fint. Kolla bara.


De här borden är helt underbara och jag älskar att guldbenen är i matt guld. Därimot hade jag velat ha glasskiva istället för marmor men det kanske går att byta ut.


Denna är igentligen för hemsk men ack så rolig! Tänk att ha den tex i ett barnrum hängandes på väggen och måla just den väggen som ett gammalt amerikanskt cafe ni vet med chackrutor och rött. Hur läckert som helst. 


Den här blev jag lite kär i. Jag skulle vilja ha något sådant här som tvbänk. De som man brukar köpa är av någon anledning så låga och det gillar inte jag. Jag vill ha möjlighet att dekorera tvrumsbordet med lite ljus och lullull. 


 Den här lampan är underbar. De är så moderna just nu (även om Sverige ligger lite efter) och det är inte för guldigt guld. Dock tror jag inte gubben skulle vilja ha en sådan i köket. Skulle lätt kunna köpa en köksö bara för att ha en sådan här över. Lätt.

Det finns för mycket dyrgripar där så man blir galen. Och det bästa är att det är auktion så man kan fynda med. Om det inte är alltför populärt för då skenar det bara iväg. Vill åka på loppisar med. Där kan man verkligen fynda vilket är meningen med loppisar enligt mig. Så nu ska jag plugga körkort igen. Ett ont måste men inget ont som inte har nåt gott med sig.

Tjing


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar