torsdag 4 juli 2013

Sovrum och sofftankar.

Jag visade Erik hur jag nu vill ha sovrummet och han tyckte väl att det var sådär. Han har precis vant sig vid den förra stilen jag ville ha så jag tänkte, då försöker jag kombinera de två och det blir inte så tosigt.


Det funkar typ det med. Ska bara checka av detta med honom också. Det är ju meningen att han med ska sova i rummet.
Det blir att jag behåller gardiner, stol, matta på matta, sängstil, lampetter medans det mest bara bytats ut till mörkare färger. Jag vill fortfarande ha det silvriga tyget i stolen men hittade ingen bra stol som har mörkt trä och ljust tyg.

Idag efter jag pluggat på körskolan, ska Helena och jag till Mio. Hon vill spana runt och jag vill spana in billigare tyger på soffan. Det är inte världens billigaste soffa men den enda i sitt slag som både passar mig och Erik. Med det tyget jag vill ha, med schäslong och extra bred går soffan på 17800. Det är det inte värt i mina ögon. Samma fast i det billigaste tyget kostar den 15750. Inte mycket skillnad men tillräcklig för att spana in annat tyg.


Jag bara älskar soffa. Den har raka armstöd och kanter och går att fås med schäslong, som Erik gillar. Den har sittdynan framför armstödet, lite old tuch som jag gillar. Den är superbra och med detta tyget passar den asbra in i vardagsrummet. Men så är det priset. Vi tänkte sälja den gamla och hoppas på ca 2000 för den. 15750-2000= 13750. Det låter bättre i mina öron. Ett pris som kommer ta ett tag att få ihop pengar till men som jag kan leva med. Det är mycket att tänka på när man köper soffa. Det är ju tänkt att den ska vara större delen av livet, eller till när man får ungar och de blir äldre och förstört den gamla.

Soffan jag igentligen vill ha är en sådan här


Men Erik avskyr den. Ber till Gud att de har ett tyg jag gillar i den billigare klassen på den andra soffan.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar