torsdag 1 augusti 2013

Flasklampor.

Efter att Erik och jag var på Ikea och fick se att lampan vi var sugna på att ha i vardagsrummet inte såg så fin ut som vi önskat så letar vi nu ny. Eller snarare jag för han ser inte problematiken i det hela. 
Jag älskar när lampfoten är lite större, Erik när de är spinkiga så det får bli ett mellanting och gärna i glas. Några som skulle passa bra är dessa från  Mio, Lampan och byrydens.




Dock är de lite dyra för min smak med tanke på att jag vill ha två. Men så fick jag en ide av den i mitten, borde det inte funka att göra en lampa av en glasflaska? Så jag googlade och jo, andra har lyckats så då ska jag med.


Men jag tänkte att man bockar till en fot i metall (ska diskutera detta med far om han kan hjälpa mig att göra en liknande som bilden i mitten ovan) och ha en metallstång i som jag har sladden i och så bli hålet till sladden i botten. Tänkte med att sätta fast glödlamphållarsaken i korken (får köpa flaska med skruvkork) så kan man fylla flaskan med nåt kul om man vill. O vart hittar man då fina flaskor om inte Systemet. Ska dit o kika imorgon tänkte jag. Lampskärm är ju det lättaste att få tag på.



Jag tänkte mig att flaskorna ska vara genomskinliga och kom på när jag såg lampan till höger va snyggt det skulle vara om man målade dem som de gjort här.


Det blir jättefint men samtidigt.. jag vill nog ha dem genomskinliga. Kan ju göra så med något annat. 

Nu ska jag tillbaka till bakande. Har nu gjort bullar, choklafmuffins, två sockerkakor med olika smak på, kokostoppar och brysselkex. Har bara syltkakor och chokladbröd kvar. O tårtan såklart. Får nog göra två så ska göra en imorgon och en på lördag. Om Erik vill komma med ägg och sylt nångång. 

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar