lördag 17 augusti 2013

Inspiration.

Det finns en sida som jag älskar. Den heter pinterest och har allt. Jag tror jag har tjatat om den tidigare men den är bra. Det finns så otroligt mycket där och man kan skapa ett konto och spara saker man själv gillar. Jag har varit på den sidan nu i några år och hittat massa fint. Flera tusen saker.

När jag tänkte ihop den "nya" iden till vardagsrummet så sökte jag inspiration på pinterest. De här bilderna är de jag fastnade mest för.



De här två överst är de jag mest har tagit till mig av. De är strama och enkla.


På denna bilden fastnade jag för gardinerna. De är helt underbara och får mig lite att kanske tänka om. 


Denna har lite mörkare färg på väggar och golv än vad det är tänkt men det är ändå liknande färgskala. Jag fastnade för bla gardinerna på denna med och hade jag velat ha mörka väggar hade jag kunnat tänka mig ha dem såhär. Soffan påminner även om den vi ska köpa.

 Det är mycket att tänka på när man inreder ett rum som båda ska trivas i. Erik blev glad för att jag lämnat det gula och blev på mycket bättre humör med de nya färgerna. Dock inte på så bra humör över att jag vill tapetsera. Han tycker inte jag är tillräckligt bra vilket jag kanske inte är efter att bara gjort det själv en gång. Men man lär väl sig.
Jag tycker det är viktigt att hitta inspirationsbilder och göra kollage. Det ger en en aning om hur det kan se ut och man får mer känsla för hur man vill ha det. Det är även lättare att visa för sin respektive hur man tänkt och visa färgskalor. Jag är ju inne på de här färgerna nu.




 Det är lugna färger som man kan kombinera med det mesta. Och jag tror det passar huset. Lite luftigt lantligt utan att bli för marint. Det går även att tillföra accentfärger till dessa som kan piffa upp lite. Som i köket har ju Erik satsat på OBH Nordicas röda chiliserie i köksmaskiner. Då går det att ha tex böljande ljusa, tunna linneaktiga gardiner i ljusblått och köksrutiga kökshanddukar som hänger på ugnen. Men man får passa sig för att det inte blir juligt.
I hallen skulle jag vilja fortsätta med det blå medans i badrummet får det gå mer i de naturaktiga färgerna och grönt. Sovrummet kommer bli det som sticker ut totalt men ska försöka få in färgerna men med lila som accent. Vill att det ska andas lugn och harmoni och att det är Erik & Ann-Sofies hus. Inte Eriks hus där även Ann-Sofie bor. Jag vill att det ska bli vårt hem.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar