söndag 18 augusti 2013

Vardagsrumsbord.

Idag är det en lasysunday och jag ligger så otroligt trött i soffan. Hade lätt kunnat sova hela dagen men det är ju ingen bra ide. Ska ju sova inatt med. Erik är iväg och hjälper sin bror och tog Siwan med sig så här e så lugnt och skönt. Vi har haft gäster både fredag och lördag, jag älskar det och tycker det är hur kul som helst, men det tar på krafterna. Samtidigt som jag inte hade haft nåt imot om det kom några ikväll.

Men till ämnet, vardagsrumsbord. Jag är så dålig på att dekorera dem! Det ser alltid så kalt och tråkigt ut. Så opersonligt. Så jag gick in på mitt härliga Pinterest igen och hittade de här härliga bilderna.


Den här bilden gillar jag och den ger en massa bra tips. Jag ska verkligen ta till mig dem. Fast jag kommer nog använda icke levande blommor. Är ju så kass på att hålla dem levande vid liv. Åtminstonne murgröna. Eller om det finns lite lättare blommor. 


Här gillar jag hur de har använt hela ytan och gått ton i ton med kistan de har som bord. 


De där gröna kulorna är otroligt vackra. Och asken på boken och hästen. Gillar hela detta temat.


Här har de gjort det lite enklare för sig men ack så fint ändå. En kruka och två lyktor.


Jag gillar iden med bricka på bordet. Gärna en som inte är i samma form som här, en rund bricka på rektangulärt bord.


Dessa grenarna är ju underbara i sina vaser och sen de små lyktorna på brickan och att de gömt böckerna som ändå finns med på ett litet hörn under. Dock skulle grenarna skymma tvn hos oss.. 


Det här är en otroligt fin ide. Dock har de inga ljus men de har använt en bok som bricka och ett litet tårtfat. Och chackpjäserna under är pricken över iet. 


Jag gillar det här med brickor. Och fyrkantiga med. Tror det får införskaffas och några fuskblommor typ hortensia i ljusblå. Kommer passa finfint sedan med hur jag vill ha det. Nej detta tåls att tänkas på. Och en del loppisbesök. Man ska inte underskatta loppisar.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar