torsdag 15 augusti 2013

1 år sedan operationen!

Kan ni fatta! Idag är det ett år sedan operationen och så mycket har hänt.
Så snart jag var på benen efter bestämde jag mig för att lämna svetsningen, som jag älskar, och skola om mig.
Jag sökte in till komvux och kom in på alla kurserna. Jag studerade matte A, Etik och livsfrågor, Pedagogiskt ledarskap, Svenska C och en liten naturkunskapskurs.
Erik och jag bestämde oss för att försöka igen. Beställde en hund och därmed bestämdes det att vi skulle bli sambos.
Slutade med antideprisiva efter incidenten.
Jag tog tag i körkortet, igen. Denna gången för att lyckas. Köpte min lillebrors bil som sporre och det hjälper. Den står utanför köksfönstret så jag ser den varje dag.
Hunden kom och jag flyttade in hos Erik.
Skulle medverkat i Gnistan men var tvungen att hoppa av pga lite vitaminsproblem. (Annars har jag "bara" haft gallstensbesvär som tydligen är vanligt när man går ned i vikt fort)
Sitter nu och väntar på att skolan ska börja och att jag ska ta mitt förbannade körkort. Längtar som tusan!

Men vad har då hänt på viktfronten kan man fråga. Det har hänt en massa. Vissa dagar ser jag det mer, andra lite mindre men det är bara som hjärnan inte riktigt hängt med. Jag är slapp på ställen som jag aldrig tidigare varit på så jag längtar även efter att börja träna på HH till hösten. Brösten hänger till knäna känns det som och håret finns knappt kvar. Men vad gör det. Jag känner mig friskare och piggare. Jag orkar springa och röra på mig. Jag är inte längre i farozonen för viktrelaterade sjukdomar.

Och nu hoppas jag att ni vill se före och efterbild med ett års mellanrum. Jag fick en chock och kan inte förstå att det är jag. Men så är det.



















Magen ska bara bort och rumpan ska lyftas och bli tajtare. Låren behöver ett kör med lixom armarna. Men annars är jag supernöjd! Det hade inte kunnat bli bättre. Ärren syns inte mycket heller trotts att jag inte kunnat använda kirurgtejp på dem som man ska. (Jag fick sår av tejpen så efter konsultation med en sköterska bestämde vi att det blir värre om jag har den än inte.)

Kan inte sluta titta på bilderna men nu måste jag. Har saker att sköta idag.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar