tisdag 2 april 2013

Tröttare än tröttast.

Idag går det inte många knop i mig. Sov hos E igår till idag o jag tänkte att jag behöver inte sova så mycket för när han har gått till jobbet kan jag ligga o dra mig i sängen. Han behöver bara 6-7 timmars sömn o jag typ 8-9. Men lättare sagt än gjort. En kort stund efter han gått började det låta som att nån gick omkring på övervåningen. Jag försökte avfärda det hela med att jag va trött o att det säkert bara är E som tänt i pannan o att värmen gör att det knakar. Så jag försökte ligga o drömma mig bort om saker jag ser fram mot eller vill ska hända. Bla det här med barn. Tänkte vidare på inlägget igår och på hur det eventuella rummet i huset skulle möbleras o kom fram till det här


Jag bara älskar iden med dagbäddar i barnrum. Dels så ser de så mysiga ut o sen är de perfekta till om nån kompis sover över eller om syster kommer på besök. Då får de ju i princip hela övervåningen för sig själva. När den väl är iordningjord då.
Dagbädden går från den ovan till o bli såhär


Helt perfekt.

Jag älskar även att ha spjälsängen på snedden och inte intrykt i en hörna. O skrivbordet går ju att använda som skötbord de första åren. Fast man får köpa en sån däringa madrass såklart.

Ja detta låg jag o drömde om medan jag försökte ignorera alla ljud. Men det fick inte så jag fick gå upp. Började med att sjunga högt för o skrämma iväg dem (Min sångröst är inte alltid så vacker) o sen gick jag ner i källaren för o fylla på i pannan, bara för o upptäcka att E inte alls hade tänt den! Då gjorde jag det och inbillade mig att ljuden kom från att jag tänt den o att jag vakendrömt det andra.

Kunde faktiskt inte låta bli o spana in babysaker på H&Ms sida när jag spanade efter sommarjacka. Hittade ingen snygg jacka men hittade de här små godsakerna














Sängkläderna till spjälsäng är ju bara för söta! Är helt kär! Eftersom det dröjer för mig kan jag ju köpa det till andra. Känner ju några som har barn på G.

Nu ska jag ta en tupplur. O sen kanske ge mig på o börja med Amelies present. Tanten blir 30 på måndag hihi.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar