måndag 22 april 2013

Gjuta och Arbetskläder.

I helgen har det varit fullt upp och det har känts som att det inte funnits en lugn stund. Våren är här med sin härliga sol och det kliar i fingrarna på att ta tag i allt som har med gården att göra. Men först måste hundgården bli klar. Vi göt kanten så att hon inte kan få för sig att gräva sig ut i framtiden och för att det skulle se snyggare ut. Just nu vet jag ju inte riktigt om jag tycker det är snyggare men vi arbetade på bra. Vi fick även hjälp av Es lillebror Richard. (Det är min gubbe som är i ljus t-shirt och som ser allmänt galen ut.)






















Vi var riktigt duktiga och var klar vid ca 14-tiden. De gjorde grovjobbet så gick jag mest o rotade i cementen och plattade till den sen, som ni ser här precis till höger. Kände mig väldigt cool i mina joggingbyxor, linne och solglasögon NOT! Måste skaffa mig ett par arbetarbyxor och kom till minnes att typ Lantmännen brukar ha rätt söta. Googlade runt och hittade dessa från märket "Garden Girl" som jag blev helt kär i!



Dessa är ju helt klart favoriten. Älskar den gröna färgen och de finns på Lantmännen i Ullared och kostar 395. Ska be E kolla upp om de finns på lantmännen i Hylte. 


Denna som ser ut som en kjol är ett par shorts med förkläde som jag bara älskar. Den ser otroligt söt ut och den kostar 295.


O hatt. Man måste ha hatt i trädgården! Denna älskar jag färgen på och kostar inte mer än 165 kr. Man måste ju ha en hatt i sin trädgård när man pular med ranunklerna och morötterna.



Dock har de ju denna med! Älskar formen och får mig att tänka på de där tecknade flickorna där ansiktet inte syns för de har en sådan här stor hatt på sig. 
Allt finns på Lantmännen som jag länkade under översta byxbilden. 

Så det ska bli shopping av sen så jag har något att arbeta i. 

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar