måndag 1 april 2013

Måndagstankar.

Såhär en måndag då man är ledig men igentligen har massor på schemat man inte vill göra är det väldigt lätt att tankarna bara flyger iväg.
Jag har ju blivit tillsammans med min älskade o om mindre än 2 månader flyttar vi ihop (peppar, peppar) och jag kan knappt bärga mig.
Med skolan rullar allt på och jag känner mig allmänt duktig. Jag ska och kommer klara det här med bravur och det ger klirr i självförtroendet som heter duga.
Dock är jag fruktansvärt avundsjuk. Både Erik och jag har en massa i våra umgängeskretsar som antingen planerar att få barn, försöker eller ska få barn så jag går väldigt i barntankar just nu fast det inte ett dugg är några planer på det. Men jag kan inte låta bli att drömma mig bort. O drömma får man ju.

Såg på fb igår att några vänner i Skillingaryd ska sätta upp just den här tapeten i sitt blivande barns rum. Eller i skrivande stund är de nog redan klara.


Den är så underbart söt och helt underbar rent allmänt och finns att köpa bla här. Helt perfekt för en liten toddlers rum. Jag kunde ju inte låta bli att drömma mig bort i vad för inredning jag skulle ha till en liten pojkes rum om jag nån dag får en.









Köra på det lite sådär härliga temat o det skulle inte göra nåt att ha ett gammalt modellflygplan i rött på skrivbordet eller hängandes i taket ovanför spjälsängen. Gillar det här lite mörka mot det ljusa.
Sängkläderna skulle jag lätt sy om till spjälsängskläder och köpa spjälskydd i beige till. Under spälsängen skulle jag sy en lite rak kappa i samma beiga färg som bara hänger ner och jag älskar ju sänghimlar. Går ju o ha när pojken är liten och det skulle vara fint med bara ett enkelt tyg som det här


Och kanta med ett blått band. Det hade blivit hu urgulligt som helst.
Alltihopa hittar ni på IKEA.

Mio har de dem här härliga små detaljerna som skulle bli pricken över i.




















Jag bara älskar denna stilen.

Nu ska jag äta lunch och sen ska jag åka hem till Erik för o bla baka bullar. Ska även spana in hur långt det gått på hundgården. Igår såg det ut såhär


Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar