onsdag 17 april 2013

Flyttlass och zinkhinkar.

Igår gick första flyttlasset. Jag tog med mig lite saker jag orkade bära.


Kanske inte ser så mycket ut för världen men tungt va det. Känner av min skada i nacke, axlar som jag drog på mig när jag jobbade på Biltema. Imorgon kommer en påse till med saker flyttas. Tänker som så att jag inte ska behöva hyra täckt släp när det stora sakerna ska med och spara pengar. Både E och far har vanligt släp och det borde räcka.

En av anledningarna till att jag ville hem till E (mer än att mysa) va att jag hittade den här bilden på pinterest.com


Jag är helt kär. Tänk med lite lila i det hela. Underbart. Så jag sökte igenom skjul hos E på jakt efter zinkhinkar och liknande. Fick ihop detta



Bänken är fulbrun o den ska jag måla i samma färg som den gröna runt fönstrena. Tänkte ha lite svarta terrakottakrukor med lite här och där. Tror det kommer bli bra. Sen när altanen är byggd kommer det stå på den.

Har kommit på fler blommor jag vill ha. Tex lupiner. Hur kunde jag glömma dem?! De har ju varit favorit sen jag va liten!


Och Jonas Gardell har idag tjötat om något som heter åkerbär på fb hela dagen så det vill jag med testa.


Och liljenkonvalj. När jag va lite brukade pappsen och jag plocka till mammsen på morsdag.


Och till hösten ska jag plantera sådana häringa vackra skapelser. Tyvärr gillar rådjur tulpaner men om jag planterar tillräckligt många och bussa Vilja på dem så kanske några finns kvar.


Vi ska även köpa ny postlåda. Den som finns är en sån där hemsk grön i plast på en rutten pinne. Jag vill mer ha något sånt här



















Dessa kommer från Bruka Design med återförsäljare hos något som heter Rosencranz och ska ligga på Brogatan. De är grymt snygga och kostar strax under 500. Sen har de samma postlådor fast mindre till barn. Hur kul är inte det att ha på en lekstuga?

Vid brevlådan skulle jag vilja ha en liten plantering. Inte riktigt lika mycket som bilderna nedan men åt det hållet.


















Det är roligt att piffa och jag blev idag på bussen tipsad av Es granne om en blomsterloppis i Hylte. Måste ta reda på när den ska vara. Då vet jag ju även att blommorna klarar klimatet eftersom det e kallare i Hylte än i Dalshult.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar